قم ظرفیت تولیدی گسترده‌ای برای صادرات به بازار منطقه دارد


قم ظرفیت تولیدی گسترده‌ای برای صادرات به بازار منطقه دارد

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: این استان ظرفیت تولیدی گسترده‌ای برای صادرات محصولات و پاسخ‌گویی به نیاز بازار کشورهای همسایه و منطقه دارد.

سید محمد تقی شاهچراغی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر قم در اتاق بازرگانی استان، بیان کرد: باور داریم که با توسعه فضای تولید و صادرات و افزایش درآمدزایی اقتصادی بسیاری از مشکل‌های استان حل می‌شود و در همین رابطه با استفاده از همه ظرفیت‌ها به دنبال رفع مشکل‌های فعالان اقتصادی استان و پیگیری امور در این حوزه فراتر از مراحل اداری هستیم.

وی با اشاره به فراهم بودن بازار کشورهایی همچون لبنان برای صادرات، افزود: هم‌اکنون در برخی از کشورهای همسایه و منطقه امکان صادرات محصولات تولید شده در قم به خوبی فراهم است که باید با حمایت از فعالان اقتصادی در این رابطه شاهد جهش در حوزه صادرات استان باشیم.

وی همچنین ادامه داد: تاکید ما این است که نمایشگاه دایمی استان که نقش مهمی در معرفی محصول‌های تولید شده در قم و توسعه صادرات دارد در مدت باقی مانده از سال‌جاری به بهره‌برداری برسد تا از فرصت گردشگری ایام نوروز نیز برای شناساندن کالاهای ساخت قم استفاده شود.

استاندار قم گفت: اگر قرار باشد اتفاقی بیافتد که نتیجه آن را مردم مشاهده کنند باید شاهد تحول در حوزه تولید و تجارت باشیم که در همین خصوص تحرک اقتصادی هرچه بیشتر در استان را دنبال و از هر کسی که در این مسیر گام بردارد، حمایت می‌کنیم.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

در این آیین از ۲۲صادرکننده برتر قم با حضور مسئولان ملی و استانی تجلیل به عمل آمد؛ ارزش صادرات کالاها از مبدا گمرکات قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه از ۲۳۲ میلیون دلار فراتر رفت و هدف استان رساندن این عدد به مرز ۳۰۰ میلیون دلار تا پایان سال است./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا