دانشجویان دانشگاه‌های تهران خواستار توقف جنگ در یمن شدند


دانشجویان دانشگاه‌های تهران خواستار توقف جنگ در یمن شدند

تهران_ ایرنا_ جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران ضمن اعتراض به حملات بی رحمانه ائتلاف سعودی به مردم بی گناه یمن خواستار توقف جنگ بر علیه ملت مظلوم یمن شدند.

به گزارش ایرنا، عصر پنج شنبه هفتم بهمن ماه گروهی از دانشجویان دانشگاه های تهران در یک هوای بارانی در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند.

دانشجویان با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را به جنایات ائتلاف سعودی - اماراتی در یمن نشان دادند.

این دانشجویان هم با در دست داشتن تصاویری از کودکان مظلوم یمنی که در حملات هوایی مجروح شده یا به شهادت رسیده اند، نسبت به سکوت سازمان ملل و مجامع بین المللی در مواجهه با این کودک کُشی اعتراض کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران خواستار توقف جنگ در یمن شدند

تجمع کنندگان با همراه داشتن دست نوشته هایی از مجامع بین المللی خواستند در مقابل این جنایات سکوت نکنند. این تجمع دانشجویی با انتشار بیانیه‌ای پایان یافت.

در بخش هایی از این بیانیه ضمن محکوم کردن «حملات اخیر ائتلاف عبری - عربی - آمریکایی علیه ملت بی گناه یمن» آمده است: ملت مظلوم یمن سالهاست که قربانی جنگ افروز سعودی و امارات در منطقه و علیه کشورشان شده و زیر سنگین ترین حملات نظامی و اقتصادی قرار دارند. طی روزهای گذشته ائتلاف عبری عربی آمریکایی هنگامی که نتوانستند حریف پهپادهای نظامی یمن در جنگ شوند، حقیرانه و دیوانه وار به روی مردم بیگناه و بی دفاع در شهرها و روستاها آتش گشوند. این در حالی است که مجامع بین المللی و کشورهای داعیه دار حقوق بشر در سکوت کامل به سر می برند یا در نهایت بدون انجام کوچکترین عملی برای تحت فشار گذاشتن عربستان و امارات، ابراز نگرانی می کنند.

دانشجویان در بیانیه خود تاکید کردند: آنچه امروز در یمن رخ می دهد مصداق بارز جنایت علیه حقوق بشر است و ما سازمان ملل و بقیه کشورهای مدعی حقوق بشر را مادامی که کار جدی برای تحت فشار گذاشتن امارات و عربستان و خاموش کردن ماشین جنگی ائتلاف نکنند، مسئول تک تک خون های ریخته شده در یمن می دانیم.

شرکت کنندگان در این تجمه ضمن اعلام حمایت همه جانبه خود از ملت مظلوم یمن و دولت انقلابی انصار الله، اظهار داشتند: ای ملت یمن ما تا آخر این مبارزه همه جانبه با شماییم و آماده ایم تا هر کاری که از دستمان بر می آید برای رهایی شما انجام دهیم و از دشمنان جنایت کار شما، که ظالمانه حقوق شما را پایمال می کنند، بیزاریم.

دانشجویان از دولت و رییس جمهور خواستند برای آزادی یمن و رهایی مردم آن از چنگال دژخیمان همه تلاش خود را به کار بندند و امکان استفاده از ظرفیت ‌های مردمی و دانشجویی را در این راه فراهم کنند.

گفتنی است، تجاوز رژیم سعودی و امارات به یمن علاوه بر کشتار غیرنظامیان، مردم این کشور را در آستانه بروز یک فاجعه انسانی قرار داده است و این موضوع باعث اعتراض بسیاری از ملت‌های آزادیخواه قرار گرفته است.

تنها در روزهای اخیر در حملات هوایی نیروهای ائتلاف سعودی- اماراتی به مردم یمن، صدها تن مجروح شده یا به شهادت رسیده‌اند.

حمله عربستان سعودی و همپیمانانش به کشور یمن از اواخر اسفند ماه ۱۳۹۳ ( ۱۹ مارس ۲۰۱۵) آغاز شده است و در نزدیک هفت سال گذشته بسیاری از مردم بی گناه و بخصوص کودکان یمنی در حمله موشکی این کشور و متحدانش به شهادت رسیده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو