استاندار: طرح کلان تقسیمات کشوری استان تهران تدوین می‌شود


استاندار: طرح کلان تقسیمات کشوری استان تهران تدوین می‌شود

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: مشکل تقسیمات سیاسی شهرها و روستاها یک بار برای همیشه باید حل شود از همین‌رو طرح کلان تقسیمات سیاسی کشوری استان تهران تدوین می‌شود.

به گزارش ایرنا، محسن منصوری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستای مرتضی گرد واقع در جنوب غرب آزادراه آزادگان شهر تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مشابه مشکلاتی که در روستای مرتضی گرد از نظر تقسیمات سیاسی جمعیت و ساخت و سازهای نابسامان وجود دارد، در تعداد دیگری از نقاط استان تهران نیز مشاهده می شود.

وی افزود: هم‌اکنون در معاونت سیاسی استانداری طرح کلان تقسیمات کشوری استان تهران در دست بررسی و تدوین است.

منصوری با بیان اینکه منطقه مرتضی گرد در حاشیه شهر تهران قرار دارد و از حداقل خدمات زیر ساختی برخوردار است، گفت: متاسفانه طی سالیان گذشته ساخت و سازهای نابسامان بسیاری در این منطقه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: البته در سال‌های اخیر جلوی این ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شده و از بی قاعدگی و نابسامانی خارج شده است.

استاندار تهران یادآور شد: در پی این بی قاعدگی بافت مسکونی و تجاری مرتضی‌گرد با رعایت کمترین نکات فنی و مهندسی شکل گرفته است و از همین رو تلاش می‌کنیم که این وضعیت را ساماندهی کنیم.

منصوری خاطر نشان کرد: اختلافاتی در مورد تقسیمات کشوری در این منطقه وجود دارد که باید حل شود و برای این منظور سناریوهای مختلفی پیش بینی شده است.

استاندار: طرح کلان تقسیمات کشوری استان تهران تدوین می‌شود

استاندار تهران گفت: الحاق مرتضی گرد به شهر تهران، تبدیل شدن به شهر مستقل یا حتی شهرستان مستقل از جمله سناریوهای پیش‌بینی شده برای ساماندهی این منطقه محسوب می شود که تاکنون در مورد هیچ کدام تصمیم قطعی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم برای تبدیل شدن این روستا به شهر تصمیم بگیریم، نقطه نظرات مختلفی در این رابطه وجود دارد که باید در نشست های کارشناسی مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منصوری اضافه کرد: در صورت تدوین طرح کلان تقسیمات کشوری استان تهران، مشکل روستای مرتصی گرد و دیگر مناطق مشابه نیز برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، استاندار تهران در کنار این بازدید در مراسم آغاز عملیات اجرایی حل مشکلات آبرسانی به ۳۲ روستای بخش آفتاب با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان نیز شرکت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم