نماینده مجلس: نمایندگی اداره‌های کاشان در جوشقان قالی مستقر شود


نماینده مجلس: نمایندگی اداره‌های کاشان در جوشقان قالی مستقر شود

کاشان - ایرنا - نماینده مردم نطنز و بخش قمصر کاشان در مجلس شورای اسلامی استقرار تمامی نمایندگی‌های اداره‌های کاشان در شهر جوشقان قالی را خواستار شد و گفت: انتظار می‌رود مسوولان تا تحقق این مهم، 2 هفته یک‌بار یا هر ماه برای رفع مشکل‌های مردم در این شهر حضور یابند.

به گزارش ایرنا، رحمت‌الله فیروزی‌پور روز پنجشنبه در نشست شورای اداری کاشان در جوشقان قالی، افزود: در این منطقه نزدیک به ۲۸ هزار نفر زندگی می‌کنند و انصاف نیست که برای انجام امور جزیی مانند دریافت تسهیلات یا شناسنامه مسافت این شهر تا مرکز شهرستان را طی کنند.

وی با تاکید بر وحدت و انسجام بین مردم منطقه، اظهار داشت: اگر قرار است جوشقان قالی زیر پوشش کاشان اداره شود، شرکت آب و فاضلاب، اداره‌های آموزش و پرورش، مخابرات، جهاد کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی دیگر باید در این شهر به مردم خدمات ارایه دهند.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر کاشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان مشکلات کشور از جمله محدودیت‌های جذب نیرو و گسترش است، ادامه داد: با این حال انتظار می‌رود که دستگاها برای استقرار نمایندگی در شهر جوشقان قالی تلاش کنند.

وی درباره نگرانی مردم شهرهای جوشقان قالی و کامو از فعالیت معدن‌ها، گفت: در کنار سرمایه‌گذاری و تولید، رعایت مسایل زیست محیطی و زیبایی این مناطق باید مد نظر قرار گیرد.

فیروزی‌پور با اشاره به اینکه البته فعالیت تولید و سرمایه‌گذاری نیز اهمیت دارد، تاکید کرد: مسوولانی که به عنوان ناظر در این بخش هستند باید در کنار دفاع از تولید، مدافع حقوق مردم نیز باشند.

به گفته وی، از معدن‌داران این منطقه انتظار می‌رود که با کمک امام جمعه، بخشدار و شهرداری‌ها به مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند و این قصه پر غصه مردم را رفع و به نوعی رضایت‌مندی آنان را حاصل کنند.

وی تصریح کرد: یا باید مردم این منطقه را قانع کرد و یا نباید یک کار تولیدی که نارضایتی مردم را در پی دارد به مردم تحمیل کرد، چرا که نظام اسلامی متعلق به مردم و آنان سرمایه‌های این نظام هستند و باید آنان راضی نگه داریم.

فیروزی‌پور با بیان اینکه مردم کامو و جوشقان به دلیل وجود چشمه‌های آب نسبت به بهره‌برداری معدن‌ها نگران هستند، خطاب به فرماندار کاشان، گفت: جنابعالی به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان کاشان باید نگرانی مردم را رفع کنید، اگر احساس کنم در حوزه رضایت و اقناع مردم کوتاهی می‌شود، مشکل را در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح خواهم کرد.

وی تاکید کرد: دولت موظف به ارایه خدمات به مردم است و فرماندار و استاندار نیز باید برای تحقق این مطلبه تلاش کنند تا رضایت‌مندی مردم منطقه جوشقان قالی و کامو حاصل شود.

فرماندار کاشان نیز در این نشست با اشاره به جمعیت نزدیک به ۴۰۰ هزار نفری کاشان، گفت: باید عدالت اجتماعی در خدمات‌رسانی به این جمعیت رعایت شود.

علی‌اکبر مرتضایی افزود: رفع برخی مشکلات در حیطه اختیارات فرماندار نیست، چرا که اجرای قانون با تامین اعتبارها در ارتباط هستند، باید امام جمعه در این زمینه کمک کند البته پیگیری‌هایی از مسوولان استانی و کشوری نیز باید انجام شود.

شهر جوشقان قالی از توابع بخش قمصر در شهرستان کاشان با نزدیک به هفت هزار نفر جمعیت در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب کاشان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403