نماینده مجلس: مشکلات مردم با هماهنگی بین قوا گره گشایی می‌شود


نماینده مجلس: مشکلات مردم با هماهنگی بین قوا گره گشایی می‌شود

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌شود مشکلات مردم و تنگناهای موجود با هماهنگی و تعامل منطقی بین قوای سه گانه گره گشایی شود.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم جمیری روز پنجشنبه در نشست پرسش و پاسخ در مسجد قرآن بوشهر افزود: در همین ارتباط انتظار می‌رود با هماهنگی قوای سه گانه از مشکلات و دغدغه ها و نگرانی مردم کاسته شود.

وی در باره مشکلات حوزه معیشتی اظهار کرد: بخشی از مشکلات حوزه معیشتی به خاطر ناهماهنگی و بخشی به واسطه ناکارآمدی مدیران دولت قبل و نگاه به غرب آنان برای حل مشکلات بود.

جمیری یادآور شد: هرچند دولت انقلابی سیزدهم که با حضور همیشه در صحنه مردم مومن روی کار آمده با میراث نامیمون دولت گذشته شامل ضعف‌های اقتصادی و بدهی های فراوان روبرو است اما با تمام توان و با پشتیبانی مردم برای برطرف کردن این مشکلات گام برمی دارد.

وی با تاکید بر مقاومت در برابر دشمن گفت: هرمسئولی در هر جایگاهی که قرار دارد باید بداند که این مردم همه سختی ها را تحمل کرده و امروز نوبت آنها است که به این ملت خدمت کنند و اجازه ندهند مردم در پیچ و خم مسائل اولیه زندگی بیش از این معطل بمانند.

به گفته جمیری ارتباط چهره به چهره با مردم و شنیدن مشکلات آنها و قرار گرفتن در بین مردم امروز وظیفه تک تک مسئولان است که باید به آن عمل شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم باید بدانند بخشی از درآمدهایی که قرار است در بودجه سال آینده به سختی به دست بیاید، باید خرج بدهی‌هایی که در آخرین روزهای فعالیت دولت سابق با امضای مسئولان وقت برای دولت جدید به ارث گذاشته شد، شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در باره افزایش قیمت بنزین گفت: نه وزیر نفت و نه کمیسیون انرژی مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند، ولی پیشنهادی مطرح شده که ۱۵ یا ۲۰ لیتر بنزین برای هر ایرانی در نظر گرفته شود.

وی افزود: اگر قرار است این طرح پیشنهادی (تخصیص ۱۵ تا ۲۰ لیتر بنزین برای هر ایرانی) به صورت آزمایشی اجرایی شود باید جایی اجرا شود که بتوان تاثیر آن را بخوبی پایش کرد.

جمیری گفت: با تفسیر جدید ستاد کل نیروهای مسلح در باره مناطق عملیاتی مخالف هستیم زیرا در سال ۹۶ رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مناطقی از ۶ استان مرزی را به عنوان مناطق عملیاتی معرفی کرد، در استان بوشهر هم شهرهای بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ به عنوان مناطق عملیاتی معرفی شدند و مزایای مربوط به آن به مردم تعلق گرفت و اکنون هم دارند دریافت می کنند.

وی افزود: تعدادی از بازنشستگان مراجعه کردند که چرا این مصوبه شامل حال آنها که در زمان جنگ در این مناطق حضور داشته اند، نشده است، استفساریه ای به مجلس داده شد و مجلس نیز تأیید کرد که این مزایا شامل بازنشستگان هم می شود.

جمیری یادآور شد: در سال ۹۹ ستاد مشترک نیروهای مسلح بخشنامه ای صادر کرد که براساس آن فقط نوار ساحلی به عنوان مناطق عملیاتی در نظر گرفته می شود، متعاقب آن نشست هایی با وزیر دفاع و معاونان ایشان برگزار و پیگیری ها و مکاتباتی برای تعیین تکلیف مردم انجام شد.

وی اضافه کرد: آنها تعبیرشان این است که مناطق عملیاتی فقط جاهایی که بمباران شده اند نیست، بلکه جاهایی هستند که بین نیروهای ما و دشمن آتش رد و بدل و عملیات نظامی متقابلی انجام می‌شده است، اما من از این استدلال آنها قانع نشدم، حرف ما این است که بخشنامه ای صادر شده و براساس آن در شهرهای بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ مزایایی برای کارکنان در نظر گرفته شده است، در آن بخشنامه ذکر نشده بود که چه جاهایی از این شهرها شامل می شوند و با تفسیر جدید ستاد کل نیروهای مسلح برای مردم مشکلاتی ایجاد شده است، به همین دلیل باید طبق بخشنامه عمل شود نه تفسیر جدید آن، اما تاکنون این موضوع را نپذیرفته اند و پیگیری هایی هم که از طریق مجلس صورت گرفته نتیجه بخش نبوده است ،هنوز در حال پیگیری هستیم و امیدواریم این پیگیری ها نتیجه بخش باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش