قرآن کریم فضای فرهنگی جامعه را متحول می کند


قرآن کریم فضای فرهنگی جامعه را متحول می کند

سرپرست فرمانداری ساوه با اشاره به اینکه فضای جامعه اسلامی باید قرآنی باشد، گفت: قرآن کریم فضای فرهنگی جامعه را متحول می‌کند.

مهدی الیاسی پنجشنبه هفتم بهمن ماه در جریان حضور کاروان قرآنی انقلاب در کارخانجات گروه صنعتی شیشه کاوه فلوت در شهر صنعتی کاوه اظهار کرد: قرآن به عنوان معجزه جاویدان پیامبر اسلام (ص) برترین کتاب شناخت و معرفت است.

وی افزود: قرآن کریم کتاب انسان ساز و تربیتی است که در رستگاری با آن به نهایت خواهیم رسید و این معجزه پیامبر خاتم کتاب نور، روشنایی و حکمت است و سعادت و نیکبختی هر انسانی در عمل به مضامین قرآن تضمین شده است.

وی با اشاره به اینکه آنچه انسان برای رسیدن به قرب الهی نیاز دارد در قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت وجود دارد، تصریح کرد: یکی از القاب خداوند متعال طبیب است و نسخه طبابت خدای تعالی قرآن کریم بوده و کلام وحی طبیب روح و روان انسان‌هاست.

سرپرست فرمانداری ساوه در ادامه گفت: در شهرستان ساوه براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ افزون بر ۲۸۰ هزار جمعیت ثبت شده است اما به دلیل مهاجرپذیری این منطقه جمعیت فعلی آن به ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: افزون بر ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در قطب صنعت کشور با استقرار بزرگترین شهر صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند و نقش بسزایی در تولیدات صنعتی کشور به عهده دارد و گروه صنعتی شیشه کاوه یکی از موفق‌ترین گروه‌های صنعتی این شهرستان به شمار می‌رود.

الیاسی با اشاره به اینکه افزون بر ۴۰ هزار نفر در شهر صنعتی کاوه مشغول به فعالیت هستند، گفت: اگر به طور میانگین هر خانواده را سه نفر در نظر بگیریم بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان را جامعه صنعتی و کارگری تشکیل می‌دهند و حضور کاروان قرآنی انقلاب در شهر صنعتی به منزل استشمام عطر قرآن در جامعه ۱۲۰ هزار نفری صنعت این شهرستان است.

به گزارش ایسنا، مدیر کاروان قرآنی انقلاب نیز گفت: کاروان قرآنی انقلاب ظرفیتی برای حضور در جمع افرادی است که شاید فرصت حضور در محافل قرآنی نداشته باشند.

احمد ابوالقاسمی افزود: تلاوت قرآن کریم همراه با فهم معانی متعالی آن موجب عاقبت بخیری و سعادتمندی انسان می شود.

وی بیان کرد: باید مفاهیم قرآنی در جامعه تبیین شود و در سایه فرهنگ قرآنی است که سبک زندگی اسلامی ترویج خواهد شد.

ابوالقاسمی افزود: وقتی مشکلات جامعه دینی برطرف خواهد شد که مردم آن جامعه قرآن دان باشند و شروع قرآن دانی نیز با برگزاری محافل قرآنی امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، کاروان قرآنی انقلاب متشکل از جمعی از قاریان بین المللی قرآن کریم با حضور در کارخانجات گروه صنعتی شیشه کاوه فلوت در جمع صنعتگران شهرصنعتی کاوه به قرائت قرآن و تواشیح پرداختند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته