پیش‌بینی بورس تا پایان سال/ بازار سهام سال آینده رونق می‌گیرد؟


پیش‌بینی بورس تا پایان سال/ بازار سهام سال آینده رونق می‌گیرد؟

بازار سهام در هفته‌ای که گذشت شاهد افت سنگینی بود. به رغم رشد 1٫7 درصدی شاخص کل در آخرین روز معاملاتی، شاخص نسبت به هفته گذشته با افت چهار درصدی روبه‌رو بود. برخی از کارشناسان معتقدند رشد بورس در روز چهارشنبه، هیجانی بود و تا ابهامات رفع نشود سرخی بورس ادامه دارد. نوشته پیش‌بینی بورس تا پایان سال/ بازار سهام سال آینده رونق می‌گیرد؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در هفته‌ای که گذشت شاهد افت سنگینی بود. به رغم رشد ۱٫۷ درصدی شاخص کل در آخرین روز معاملاتی، شاخص نسبت به هفته گذشته با افت چهار درصدی روبه‌رو بود. برخی از کارشناسان معتقدند رشد بورس در روز چهارشنبه هیجانی بود و تا ابهامات رفع نشود سرخی بورس ادامه دارد.

مریم محبی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: شرایط بورس همچنان سردرگم و پر از ابهام است. اخبار مثبت و منفی زیادی از مذاکرات برجام می‌شنویم. قوانینی که مجددا روی بازار سهام و شرکت‌ها وضع می‌شود و نرخ‌های دستوری که شرایط شرکت‌ها را متغییر می‌کند نیز ادامه دارد. همگی این موارد شرایط بی‌ثبات اقتصادی را رقم می‌زند که بورس را در مسیر نامشخصی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: روند منفی‌ و مثبت‌ ناگهانی و بی‌دلیل، نشان از عدم ثبات در بازار است و همان‌طور که تحلیلگران اعلام کردند تحلیل بازار به سختی انجام می‌شود. در حال حاضر، بازار بیش از عوامل تکنیکال از عوامل بنیادی تاثیر می‌گیرد. خروج پول حقیقی و کاهش حجم معاملات نیز ناشی از تکنیکال نیست.

ادامه روند فرسایشی تا پایان سال

محبی خاطرنشان کرد: در این هفته، جلسه‌ای با مجلسی‌ها داشتیم که انتظار می‌رفت در نتیجه آن بازار در اوایل هفته مثبت شود اما نشد. در نهایت چهارشنبه و بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور شاهد رشد شاخص کل بودیم. باید توجه داشت که برخی از نمادهای بزرگ و تاثیرگذار مثل شستا همچنان بسته است و ما انتظار اتفاقات عجیب و غریب بیشتری داریم. تا پایان سال انتظار افق روشنی در بورس ندارم. در این بازار اتفاق خاصی نمی‌توان پیش‌بینی کرد. به شیب کند مثبت در بورس امیدوارم ولی این به معنای جبران شدن زیان‌ها نیست. سردرگمی باید به سرعت از بورس خارج شود.

این کارشناس عنوان کرد: بازار سهام نیازمند بازگشت اعتماد سهامداران است اما در این شرایط انتظار رونق و رشد از بازار نمی‌رود اما انتظار افت ریادی هم ندارم. روند فرسایشی بازار ادامه پیدا می‌کند تا تکلیف ابهامات مشخص شود. اما با توجه به وضعیت موجود تمامی این موارد به سال آینده موکول می‌شود.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403