قیمت سیمان در هفته اول بهمن 1400/ ثبات در بازار ادامه می‌یابد؟


قیمت سیمان در هفته اول بهمن 1400/ ثبات در بازار ادامه می‌یابد؟

قیمت سیمان این هفته، روند باثباتی داشت اما دبیر انجمن سیمان می‌گوید دو هفته‌ای است که برق واحدهای تولید سیمان قطع شده است و حالا این انجمن به دولت هشدار می‌دهد که در صورت تداوم این روند، قیمت سیمان از هفته آینده گران می‌شود. نوشته قیمت سیمان در هفته اول بهمن 1400/ ثبات در بازار ادامه می‌یابد؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت سیمان از اواسط این هفته ثباتی نسبی داشت. هر کیلو سیمان روز شنبه، دوم بهمن ماه ۱۴۰۰، با قیمت ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان در بورس کالا به فروش می‌رسید.

قیمت هر پاکت سیمان این هفته در بازار آزاد، از ۳۵ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان هم رسید. قیمت سیمان در بازار آزاد بستگی به عواملی مانند شرکت ارائه دهنده، مقدار و نوع آن دارد.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان درباره وضعیت بازار به تجارت‌نیوز گفته بود: بازار سیمان تنظیم شده و ثبات و تعادل در بازار به چشم می‌خورد. اما به نظر می‌رسد ثبات، مهمان کوتاه‌مدت بازار باشد و قیمت سیمان در هفته پیش رو دوباره نوساناتی تجربه کند.

قیمت سیمان چهارشنبه هفته پیش، وارد یک روز کاهشی شداما در نهایت شنبه افزایش قیمت داشت و در بقیه روزهای هفته پیش، تغییری نکرد.

سهمیه‌بندی برق واحدهای سیمانی

البته، سهمیه برق واحدهای سیمانی دوباره نوبت‌بندی شد. شرکت برق و وزارت نیرو پیش از این قول داده بودند که با پایان تابستان، برق صنایع هم از حالت سهمیه‌بندی خارج شود اما آن طور که انجمن سیمان گزارش می‌دهد، دو هفته‌ای است که برق سیمانی‌ها نوبت‌بندی شده است. تداوم روند قطع برق واحدهای سیمانی تاثیری منفی بر قیمت سیمان دارد.

دبیر انجمن سیمان، در همین باره اخطار داده در صورتی که برق واحدهای سیمانی به حالت قبل بازنگردد، تولیدکنندگان هم عرضه خود را کاهش می‌دهند. کاهش تولید و عرضه تولیدکنندگان بازار هم، قیمت سیمان را افزایش می‌دهد.

نادر غفاری، عضو انجمن سنگ‌آهن هم روز سه‌شنبه به دولت در مورد افزایش قیمت سیمان در هفته بعد هشدار داد. او گفته بود: چنانچه قطع برق سیمانی‌ها در این هفته هم تداوم داشته باشد، این قطعی برق در نهایت منجر به کمبود سیمان در بازار می‌شود. در صورت کمبود، قیمت سیمان نیز در بازار افزایش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس