تبیین ریشه‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی نیاز به عزم رسانه‌ای دارد


تبیین ریشه‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی نیاز به عزم رسانه‌ای دارد

سنندج- ایرنا- مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: تبیین ریشه‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی نیاز به عزم رسانه‌ای دارد و علاوه بر رسانه ملی سایر رسانه‌ها نیز باید در این راستا گام بردارند.

جعفر عبدالملکی روز پنجشنبه در کمیته اطلاع رسانی ستاد چهل و سومین دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: اکنون دوره تبیین استفاده از عناصر هنری، تبلیغاتی، فناوری در سپهر ارتباطات ظهور پیدا کرده و لازم است از تمام این ابزارها برای گفتمان رسانه‌ای انقلاب استفاده کنیم.

وی افزود: امروزه گفتمان رسانه‌ای باید با تفکر مبتنی بر ایده، به دنبال تشریح ریشه های انقلاب، اهداف عالی و آرمان های این انقلاب باشد تا بتواند این گفتمان دربین نسل جوان اثربخشی داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به برنامه ریزی این مرکز برای ایام دهه فجر امسال گفت: بخش های مختلف این مرکز شامل سیما، صدا (رادیو)، خبر، موسیقی و فضای مجازی از مدتی قبل برای تولید برنامه‌های متنوع با رویکرد تبیین برنامه ریزی کردند.

وی با اشاره راه‌اندازی دفاتر خبری در شهرستان های مختلف استان در آینده نزدیک افزود: در دهه فجر امسال دفتر خبری در شهرستان مریوان افتتاح خواهد شد.

عبدالملکی با اشاره نقش واحدهای مختلف این مرکز در جریان بارش برف اخیر نیز گفت: هر کدام از این بخش ها با تولید و انتشار مطالب مختلف و به روز سعی در بازتاب وضعیت جامعه و اطلاع رسانه به مردم را داشتند.

وی اضافه کرد: در این ایام واحد صدا (رادیو) به عنوان رسانه بحران ارتباط مستقیمی با تمامی شهرستان های استان برقرار می کرد و مخاطبان خود را در جریان آخرین وضعیت های بارشف محورهای مواصلاتی و حتی راه های روستایی قرار می داد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی و یکی از مهمترین حادثه قرن حاضر به شمار می رود که بسیاری از معادلات جهانی را عوض کرد.

حجت الاسلام سید محمد سادات افزود: قبل از انقلاب اسلامی جهان در بین ۲ بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و بنیانگذار انقلاب اسلامی برای نخستین بار پس از چندین قرن دین را به مدل حکومتی تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه آیین های دهه فجر امسال باید با شکوه خاص برگزار شود اظهار داشت: امسال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان برنامه های بسیار متنوعی برای این ایام در قالب ۲ بخش میدان و تبیین از جمله تبلیغات محیطی، مسابقات فرهنگی، پویش پرچم، کارگاه های گفتمان و چرایی انقلاب از جمله آنها است.

وی اضافه کرد: یادواره شهدا، مسابقات ورزشی، پروژه های افتتاحیه، برپایی نمایشگاه، محفل قرآن، نواختن زنگ انقلاب، اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم، غبارروبی گلزار شهدا از دیگر برنامه های این ایام است.

مسوول بسیج رسانه ای کردستان هم گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی از آن جهت که عملکرد سایر کمیته ها توسط این کمیته اطلاع رسانی می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

توفیق مفاخری افزود: هم اکنون علاوه بر صدا و سیمای مرکز کردستان بیش از ۱۲۰ رسانه و نشریه به صورت نوشتاری و الکترونیکی در این استان در عرصه اطلاع رسانی فعالیت می کنند که می توانند نقش مهمی در به تصویر کشیدن رشادت‌های مردم استان در دوران انقلاب اسلامی داشته باشند.

در ادامه این جلسه مدیران بخش های مختلف صدا و سیمای مرکز کردستان شامل سیما، صدا، خبرگزاری، فضای مجازی و موسیقی به تشریح برنامه های خود در ایام دهه فجر امسال پرداختند.

برنامه‌های چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز سه شنبه ۱۲ بهمن‌ماه همزان با سراسر کشور در کردستان نیز آغاز می‌شود.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج