جامعه روحانیت همواره در میدان جهاد حضور موثر داشته است


جامعه روحانیت همواره در میدان جهاد حضور موثر داشته است

اراک - ایرنا - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: جامعه روحانیت همواره در میدان مبارزه و جهاد حضور انقلابی و موثر داشته‌ است.

حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی پنجشنبه در نشست گام دوم ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با موضوع برگزاری دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون افزود: جامعه روحانیت از ابتدای انقلاب اسلامی همواره در کنار مردم نقش آفرینی کرده و از دفاع مقدس تا عرصه‌های مختلف انقلاب با مجاهدت در میدان جهاد حضور فعال داشته و در این مسیر افراد و بزرگان زیادی تربیت کرده‌ است.

وی ادامه داد: هویت بخشی به دفاع مقدس از جمله اقدامات روحانیت در جنگ تحمیلی بود که با نقش آفرینی موثر مسئله جنگ اسلام در برابر کفر و حق علیه باطل تبیین شد که دستاورد این فعالیت روحانیت، مشارکت و تحقق بسیج مردمی بوده‌ است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی انجام ‌رسالت‌های تبلیغی و نقش آفرینی در امور رزمی و دفاعی را از دیگر اقدامات مهم جامعه روحانیت در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: جامعه روحانی نقش پر رنگ خود را طول انقلاب اسلامی همواره با قوت حفظ کرده و در میدان مبارزه و جهاد نقش آفرینی اثرگذار داشته‌ است.

حجت الاسلام عبدی بیان داتش: کنگره شهدای استان مرکزی فصل تازه‌ای در فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزی گشوده‌ است.

وی ادامه داد: برگزاری دومین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون استان مرکزی فرصتی مناسب برای بازخوانی و تبیین نقش جامعه روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بوده و بار دیگر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را در جامعه احیا می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ترویج فرهنگ ایثارگری، انقلابی گری و شهادت طلبی از جمله مهمترین نیاز جامعه امروز بوده و این مهم باید در همه بخش‌های جامعه طنین انداز شود.

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی افزود: در راستای ادامه برنامه‌های گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی اجلاسیه‌های دوم تخصصی در دستور است که به مناسبت ایام الله دهه فجر اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاسیه طلاب و روحانیون فرصتی مناسب برای نشان دادن نقش مهم جامعه روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بوده و باید از این فرصت برای نشان دادن انقلابی بودن، مردمی بودن و جهادی بودن روحانیت در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی به خوبی استفاده‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: روحانیت در پیشبرد اهداف دفاع مقدس و تقویت روحیه رزمندگان نقش مهمی داشته و در طول انقلاب اسلامی در کنار مردم نقش با اهمیتی را ایفا کرده که باید به این مسائل در اجلاسیه طلاب به خوبی پرداخته شود.

سرهنگ گودرزی با اشاره به برنامه‌های گام اول کنگره شهدای استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان با برگزاری ۱۹ اجلاسیه تخصصی و انجام بسیاری از فعالیت ها در گام اول موفق عمل کرد و توانست عنوان مردمی ترین کنگره را به نام خود ثبت کند.

وی افزود: در گام دوم کنگره باید با الگوگیری از برنامه های گذشته و مشارکت و هم افزایی همه جانبه موفقیت مجدد حاصل شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: تهیه کتاب با محوریت تبیین نقش روحانیت استان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، تکریم ۱۱۰ خانواده شهید روحانی استان، تولید محتوا با محوریت اجلاسیه طلاب، ارائه خدمات اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی به مناطق محروم و حاشیه نشین از جمله برنامه‌های ذیل اجلاسیه طلاب است.

دومین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون استان مرکزی در ایام الله دهه فجر ۱۴۰۰ با محوریت طلاب و حضور خانواده معظم شهدای استان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

استان مرکزی بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ شهید در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز