برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شهرستان‌های خراسان رضوی برای نخستین بار


برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شهرستان‌های خراسان رضوی برای نخستین بار

مدیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی گفت: با هماهنگی معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جشنواره هنرهای تجسمی فجر را به صورت استانی تعریف کردیم و امسال برای نخستین بار، آن را در شهرهای مختلف استان برگزار می‌کنیم.

غلامرضا خلیلی در نشست خبری جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی که پنج‌شنبه، هفتم بهمن‌ ماه، در موسسه آموزش عالی فردوس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۵ تا ۳۰ بهمن در سراسر کشور برگزار می‌شود و سیاست جشنواره همیشه بر این مبنا بوده که بخشی را به استان‌ها واگذار می‌کردند. اگر بخواهم دقیق بگویم از هر استان ۱۰ نفر را در گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی با رویکرد هنر معاصر انتخاب می‌کردند، از آن‌ها تقدیر می‌کردند و با همان افراد یک نمایشگاه برگزار می‌کردند. در اصل کل فعالیت استان‌ها در جشنواره فجر در همین اندازه خلاصه می‌شد.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و اینکه شهرستان‌های ما هیچ‌وقت ارتباطی با بخش‌های هنری استان و کشور نداشتند، با هماهنگی معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ما این رویداد را به صورت استانی تعریف کردیم و امسال برای نخستین بار، آن را در شهرهای مختلف استان برگزار می‌کنیم.

مدیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی عنوان کرد: برای برگزاری جشنواره در مشهد نگارخانه‌های خصوصی، دولتی و دانشگاه‌های مختلف پای کار آمدند و رویداد گسترده‌ای را در حد جشنواره هنرهای تجسمی فجر تهران ارائه دادیم و در هیچ استان دیگری چنین اتفاقی نیفتاده است. اکنون در شهرستان‌های خراسان رضوی مراکز ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات آموزش و پرورش و شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها با ما همکاری دارند. مدیران هنری برگزاری جشنواره در هر شهر را نیز با توجه به مشورت‌هایی که انجام دادیم، از هنرمندان فعال شهرستان‌ها انتخاب کردیم.

خلیلی با اشاره به شهرستان‌های برگزارکننده این جشنواره در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شهرستان‌های درگز، قوچان، سرخس، تایباد، تربت‌جام، فریمان، خواف، رشتخوار، تربت حیدریه، گناباد، کاشمر، سبزوار و نیشابور به صورت همزمان با رویکرد و سیاست‌های جشنواره کشوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مشهد موزه مرکزی آستان قدس رضوی، موزه بزرگ خراسان و حوزه هنری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و نگارخانه رضوان، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و نگارخانه‌های خصوصی آسمان، بن‌بست و آذرنور با جشنواره همکاری دارند و دانشگاه فردوس در بستر فضای مجازی جشنواره را همراهی می‌کند. همچنین دانشکده هنر نیشابور در بخش پژوهشی و نمایشگاهی در جشنواره فعالیت پررنگی خواهد داشت.

مدیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی اضافه کرد: بخش ویژه‌ای را نیز تحت عنوان قهرمان‌پروری را با رویکرد پرداختن به شهید حاج قاسم سلیمانی به وجود آوردیم که آثاری در حوزه‌های مختلف نقاشی، خوشنویسی، تصویرسازی و حجم با این موضوع خلق می‌شود و آن‌ها نیز همراه جشنواره در معرض دید قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته