10عنوان کتاب در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد


10عنوان کتاب در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد

تهران-ایرنا-آیین رونمایی از 10عنوان کتاب انتشارات حوزه مشق و تجلیل از جمعی از بانوان نویسنده در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین روز پنجشنبه در قالب پنجاه و چهارمین نشست ادبی حوزه مشق همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و مادر با حضور مهدی شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه، فردین احمدی مدیر مسئول انتشارات حوزه مشق و جمعی از مسئولان، نویسندگان و فعالان فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه از کتاب‌های «لطفا با لبخند وارد شوید» به قلم رویا کیانی، «کتاب کار ریاضی نهم» اثر مریم خسروآبادی، «اِستورگه» به قلم عسل اسدیان، «حسابداری مدرن» نوشته راضیه سرآبادانی، «بی‌وزنی» به نویسندگی مریم هاشمی، «مست عشق» نوشته مهربانو بزرگمهر، «دایره پرگار» به قلم مژگان قمری، «افسام» اثری از غزاله تویسرکانی، «از تپش‌های قلبم» به قلم فیروزه استاد اکبرنیا و «دلنوشته‌های انتظار» به نویسندگی مریم حبیبی رونمایی شد.

رئیس فرهنگسرای رسانه در این آیین با اشاره به بیت «قطره‌ای کز جویباری می‌رود از پی انجام کاری می‌رود» از شعری از پروین اعتصامی که به داستان به آب انداختن حضرت موسی(ع) در رود نیل توسط مادر ایشان می‌پردازد، خطاب به نویسندگان نوقلم و کتاب اولی اظهارداشت: نویسندگی را آغاز کرده‌اید باید دو نکته را مورد توجه قرار دهید؛ هدفتان را از نویسندگی و پیامی را که می‌خواهید منتقل کنید، مشخص کنید، نوشته شما اثر خود را در جامعه خواهد گذاشت.

شکیبایی گفت: دردی در وجود نویسندگان باید باشد که درد بخش عمده‌ای از جامعه باشد و نویسندگان بتوانند آن را درک کنند و پیام و راه درستی را که می‎‌خواهند منتقل کنند را با نوشتن و قلمشان به انجام برسانند.

وی افزود: نوشته شکل و محتوا دارد، مثل روح و جسم مکمل یکدیگر است، اگر بخواهید به جسم زیاد بپردازید، روحتان عقب می‌ماند و اگر به روحتان زیاد بپردازید، جسمتان عقب می‌ماند، براین اساس نویسندگان باید شکل و محتوا را به یک اندازه پیگیری کنند، به دنبال قشنگ نوشتن و اینکه نامشان زیاد گفته شود، نباشند.

رئیس فرهنگسرای رسانه گفت: امروز برنامه رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب انتشارات حوزه مشق در قالب برنامه «زرین قلم» فرهنگسرای رسانه برگزار شد که تاکنون حدود ۱۵۰ عنوان کتاب در این برنامه رونمایی، نقد و بررسی شده است.

شکیبایی، کتاب را نوعی رسانه عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های مختلفی از جمله زرین قلم، کتابدان و کتابخوان را در این راستا برگزار می‌کند.

مدیر مسئول انتشارات حوزه مشق که جوان‌ترین ناشر کشور است در این آیین با اشاره به آمار ۲۰هزار ناشر در کشور اظهارداشت: از این تعداد ۲هزار و ۱۰۰ ناشر فعال هستند، اهالی قلم قشر مظلومی هستند و فرهنگ و هنر به سختی حرکت می‌کند اما ما اهالی فرهنگ و هنر باید چراغ این محفل را در حد وسع و توانمان روشن نگه داریم.

احمدی گفت: مجموعه حوزه مشق یکی از رسانه‌ای‌ترین انتشارات کشور است، این انتشارات در قالب حدود ۳۰ نشریه در فضای مجازی فعالیت می‌کند و اعضای این مجموعه از ۱۰هزار نفر عبور کرده است، براساس آمار ماهانه خانه کتاب، هر ماه جزو سه ناشر برتر بودیم و دی ماه رتبه اول کشور را کسب کردیم.

وی با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) و اهمیت نقش زنان در جامعه افزود: نیمی از مردم جهان را زنان تشکیل می‌دهند و قطعا نیمی دیگر از این جمعیت را زنان پرورش می‌دهد، براین اساس زنان جایگاه والایی به خصوص در ادیان آسمانی به ویژه دین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری دارند و اساس مذهب ما را یک زن، حضرت زهرا(س) شکل می‌دهد.

تجلیل از جمعی از بانوان نویسنده و شاعر انتشارات حوزه مشق و شعرخوانی چند نفر از شاعران جوان از جمله بخش‌های این برنامه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل