مبتلایان کرونا به 30 هزار نفر در روز می‌رسد / کدام مدارس تعطیل شدند؟


مبتلایان کرونا به 30 هزار نفر در روز می‌رسد / کدام مدارس تعطیل شدند؟

روند ابتلا و فوتی کرونا در کشور، طی روزهای گذشته صعودی بوده و رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت نیز گفته است که مبتلایان به کرونا در دو هفته آینده به 30 هزار نفر در روز می‌رسد. در همین حال حضور دانش‌آموزان در مدارس کشور به جز چند شهرستان الزامی است. مدارس برای اومیکرون تعطیل می‌شوند؟ نوشته مبتلایان کرونا به 30 هزار نفر در روز می‌رسد / کدام مدارس تعطیل...

به گزارش تجارت‌نیوز، اگرچه بارها متخصصان برای شیوع اومیکرون هشدار داده بودند اما دولت بازگشایی مدارس را الزامی دانست. حالا زنگ خطر شروع موج جدید کرونا در کشور به صدا درآمده و برخی از دانش‌آموزان نگران وضعیت پیش آمده هستند.

طی روزهای گذشته روند ابتلا و فوتی کرونا صعودی بوده است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت تنها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴ هزار بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شده و حدود ۷۰۰ نفر هم بستری شدند.

مبتلایان به ۳۰ هزار نفر در روز می‌رسد

همچنین در روزهای پنجشنبه، چهارشنبه و سه‌شنبه به ترتیب ۳۰، ۲۹ و ۲۳ فوتی کرونا از سوی وزارت بهداشت اعلام شد. در همین حال محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور هم با اشاره به آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری ناشی از اومیکرون، گفت: «عادی‌انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شیوع اومیکرون تأثیر بسزایی داشته است و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع این سویه جدید از بیماری در کشور اندیشیده شود.»

در همین رابطه، علی اکبر ساری، رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت نیز در گفت‌وگو با فارس گفته: «اومیکرون در بسیاری از استان‌های کشور به سویه غالب تبدیل شده است و در برخی از استان‌ها نیز در حال تبدیل شدن به سویه غالب کروناست. به طوری که در حال حاضر در بسیاری از شهرها بیش از ۵۰ درصد از موارد شناسایی شده مبتلا به کرونا درگیر سویه امیکرون هستند، حتی در برخی از شهرها میزان مبتلایان به اومیکرون بالاتر از این میزان است.»

ساری با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار مبتلا به اومیکرون شناسایی شده است، هشدار داد: «به نظر می‌رسد طی دو هفته آتی رقم مبتلایان به بالای ۳۰ هزار عدد ابتلا در روز برسد و معنی این موضوع این است که ما به زودی در آستانه پیک ششم کرونا قرار خواهیم گرفت که با سویه امیکرون اتفاق خواهد افتاد. همچنین آمار بستری‌ها هم به همین نسبت افزایش خواهد داشت.»

او با اشاره به اینکه آمار بستری‌ها در بیمارستان‌ها و در بخش‌ مراقبت‌های ویژه در حال افزایش است، گفت: «این موضوع علامت خطر مهمی است که ظرف چند هفته آینده اُمیکرون شیوع بالایی پیدا کند.»

کرونا مدارس یزد را تعطیل کرد

اگرچه در هفته‌های اخیر متخصصان احتمال پیک جدید کرونا را داده بودند اما وزیر کشور و وزیر آموزش‌پرورش حضور در مدارس و دانشگاه‌ها را الزامی دانستند. موضوعی که باعث نگرانی برخی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان شد. با این حال وزیر کشور ابلاغیه حضوری بودن مدارس را به وزارتخانه‌های مرتبط داد.

حالا با افزایش موراد ابتلا به کرونا در برخی شهرستان‌ها برخی مدارس باید آموزش آنلاین را از سر بگیرند. در همین مورد علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به تسنیم گفت: «بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا و با توجه به قرمز و نارنجی شدن برخی شهرستا‌ن‌های استان، مدارس این شهرستان‌ها غیرحضوری شد.»

در حالی سایر دانش‌آموزان باید به مدارس بروند که پیش‌تر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا به تجارت‌نیوز گفته بود: «کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدارهای لازم را در این مورد داده است. اما چون در حال حاضر میزان ابتلا به کرونا، بستری و مرگ‌ومیر در وضیت بحرانی قرار ندارد، مسئولان با اتکا به این وضعیت این تصمیمات را می‌گیرند.»

نظر مخاطبان نسبت به بازگشایی مدارس

حالا باید دید در چنین شرایطی مدارس همچنان حضوری ادامه می‌یابد یا آنلاین می‌شود. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به بازگشایی مدارس می‌خوانید.

«خواهش می‌کنم مدارس‌ روا ببندید‌. فرزند ما‌ چند‌ بار‌ کرونا‌ گرفته‌، این‌ همه هزینه دکتر‌ دادیم‌. مدرسه‌ نمی‌‌فرستیم‌ هم غیبت می‌زنند.»

«مدرسه را تعطیل کنید. معلم‌ها و دانش‌آموزان در مدرسه به کرونا مبتلا شدند، ما هم از آنها می‌گیریم.»

«غیرحضوری و آموزش مجازی در این وضعیت صلاح است.»

«همه مهمانی و تفریحاتتان را دارید اما در مدارس به کرونا مبتلا می‌شوید؟»

«اینترنت منطقه ما ضعیف است. آموزش مجازی برای ما سخت است. مدارس حضوری باشد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر