یک شیء ناشناخته در کهکشان راه شیری کشف شد


یک شیء ناشناخته در کهکشان راه شیری کشف شد

ستاره‌شناسان به تازگی یک شیء عجیب و ناشناخته را در کهکشان راه شیری پیدا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک دانشجوی استرالیایی هنگامی که بر روی پایان نامه خود با موضوع فضا کار می‌کرد؛ شیء عجیبی را کشف کرد که هر ساعت از خود سه بار انفجاری انرژی رادیویی منتشر می‌کرد.

به گزارش سایت ndtv، ناتاشا هرلی واکر، اخترشناس استرالیایی گفت:" یکی از دانشجو‌های من هنگامی که برای پایان نامه خود در حال تحقیق و رصد فضا با استفاده از تلسکوپ بود یک شیء ناشناس را مشاهده کرد". پس از ادعای دانشجو و بررسی‌ها فراوان واکر این خبر را به سازمان هوا و فضا استرالیا اعلام کرد.

براساس گزارش‌ها، تیم تحقیقاتی پس از بررسی‌های فراوان متوجه شدند این شیء حدود ۴۰۰۰ سال نوری از زمین فاصله و میدان مغناطیسی بسیار قوی دارد همچین آن‌ها دریافتند که شیء تازه تفحص شده فوق‌العاده درخشان است. محققان استرالیایی به دلیل مشاهده نکردن این شیء اسم آن را مگنتار دوره فوق العاده طولانی نامیده‌اند.

یک شیء ناشناخته در کهکشان راه شیری کشف شد

هرلی واکر گفت: "اما این نیز کاملاً غیرعادی است. ما فقط یک تپ اختر کوتوله سفید را می‌شناسیم و هیچ چیز به این بزرگی نیست. البته، این می‌تواند چیزی باشد که ما هرگز به آن فکر نکرده ایم، می‌تواند یک نوع کاملاً جدید از شیء باشد. "

هرلی واکر در مورد این سوال که آیا سیگنال رادیویی قوی و ثابت از فضا می‌توانست توسط شکل دیگری از زندگی ارسال شود، پذیرفت: "من نگران بودم که این سیگنال‌ها بیگانگان باشند. "

بیشتر بخوانید

تصویر خیره کننده ناسا از مرکز کهکشان راه شیری

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403