تخریب کاخ ایرانیان ارژن


تخریب  کاخ ایرانیان  ارژن

سرپرست منطقه حفاظت شده ارژن اعلام کرد که سازه معروف به کاخ ایرانیان که به شکل غیرقانونی در منطقه حفاظت شده ارژن-پریشان احداث شده بود، تخریب شد.

علی فرزام گفت: روز پنجم بهمن، دستور اجرای احکام صادره از شعبه ۱۲ دادگاه عمومی حقوقی شیراز و شعبه ۹ اجرای احکام حقوقی شیراز، در خصوص تخریب کاخ ایرانیان، اجرایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از محیط زیست فارس، فرزام گفت: با اجرای این احکام، ۴۳۳۲ مترمربع از اراضی تصرف شده و مستحدثات احداثی غیر قانونی کاخ ایرانیان در منطقه حفاظت شده ارژن _ پریشان قلع و قمع شد.

فرزام افزود: اراضی تصرف شده ضمن اعاده وضع به حال سابق به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران بازپس گرفته شد.

او گفت: این عملیات از ساعت ۱۱ صبح با همکاری پرسنل پاسگاه انتظامی دشت ارژن، کارشناسان و ماموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس آغاز شد و تا ساعت ۱۶ همان روز ادامه یافت.

سرپرست منطقه حفاظت شده ارژن خاطر نشان کرد: امروزه مناطق حفاظت شده باتوجه به خدمات گسترده ای که رفاه زیستمندان کره زمین را فراهم می‌کند و به عنوان میراث عمومی تکیه گاه اصلی مقابله با تغییرات آب و هوایی، مورد توجه روز افزون واقع شده است.

فرزام اضافه کرد: تغییرکاربری اراضی جنگلی و مرتعی موجب کاهش شدید خدمات و کارکرد اکوسیستم های طبیعی می شود که با توجه به بحران های زیست محیطی به‌وجود آمده ناشی از فعالیت های مخرب توسعه ای انسان، پایداری زیست بشر مورد تهدید قرار گرفته است.

تخریب "کاخ ایرانیان" ارژن

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان