رانندگان تاکسی‌ها و مردم بازیگران اصلی ارتقاء فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه هستند


رانندگان تاکسی‌ها و مردم بازیگران اصلی ارتقاء فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: فرهنگ، اصلی‌ترین رکن راهنمایی و رانندگی است.

سرهنگ چغلوند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رعایت فرهنگ ترافیک نیازمند راهکارهای علمی و درمان معضل ترافیک در مرکز استان است.

وی الزام طرح جامع در استان را از نظر هوشمندسازی معابر و پارکینگ‌ها مهم برشمرد و بیان کرد: هسته مرکزی شهر خرم‌آباد درسیطره صنوف پزشکان و آموزشگاه‌ها قرار دارد این معضل ترافیک را تشدید کرده است.

بیش از ۷۰ درصد ناوگان عمومی استان فرسوده است

رئیس پلیس راهور استان اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد ناوگان عمومی استان فرسوده است.

چغلوند بیان کرد: خودروهای تک سرنشین و نداشتن پارکینگ مناسب و به تبع آن خیابان‌های کم‌عرض و تکثر خودروها سبب ایجاد گره کور ترافیک شده است.

وی کنترل ترافیک را یکی از مطالبات مردم شهر خرم‌آباد عنوان کرد و گفت: با این اوصاف رضایتمندی مردم از پلیس نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که این امر موید همکاری خوب مردم در حوزه ترافیک است از شهروندان انتظار داریم به خاطر عدم زیرساخت‌های مناسب شهری از ساعت ۳ بعد از ظهر تا هشت شب به هسته مرکزی شهر خرم‌آباد و بروجرد تردد نکنند.

رئیس پلیس راهور لرستان با بیان اینکه پلیس در ۲۰ درصد در حجم ترافیک موجود در مرکز شهر ذیمدخل است و مردم باید همکاری لازم را با پلیس داشته باشند، افزود: اگر ما حق تقدم را در رانندگی رعایت کنیم و آستانه صبر و تحمل افزایش یابد هیچگونه مشکلی در امر ترافیک ایجاد نخواهد شد.

نقطه حادثه‌خیز در لرستان معضلی عمده است

چغلوند ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در لرستان را یک معضل عمده برشمرد و تاکید کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

رئیس پلیس راهورلرستان یادآور شد: در ۹ ماهه گذشته با همکاری شهروندان با کاهش ۲۴ درصدی تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اتفاق بسیار خوبی است در مجموع در حوزه تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی با هشت درصد کاهش لرستان رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی به سامانه تلفنی ۱۲۰ پلیس راهور برای ارایه خدمات و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: این سامانه پل ارتباطی مناسبی میان مردم و پلیس راهنمایی و رانندگی است و آنان می‌توانند از طریق ارتباط با این سامانه از خدمات مشاوره‌ای و همچنین از وضعیت راه‌ها، تصادفات و محدودیت‌های ترافیکی و دیگر مسائل مرتبط با حوزه راهور بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای مطلع شوند.

ممانعت از خرید و فروش قولنامه‌ای خودرو

چغلوند با تاکید بر ممانعت از خرید و فروش قولنامه‌ای خودرو اظهار کرد: مردم از خرید خودرو قولنامه‌ای جدا پرهیز کنند بعضی‌ها حکم توقیف از مرجع قضایی را دارند که به این مهم باید توجه ویژه‌ای شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: امسال ۱۹ هزار و ۷۸۴ خودرو رفع توقیف، ۸۲۵ دستگاه خودرو و ۶ هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی نیز در لرستان ترخیص شده است.

وی یادآور شد: ظرف ۹ ماهه سال جاری ۲۹ هزار و ۱۶۱ گواهینامه صادر شده و همچنین در این مدت ۴۵۲۸ فقره پرونده در کمیسیون ماده ۵ بررسی شده است.

چغلوند با اشاره به اینکه ۵ مرکز شماره‌گذاری و ۱۱ مرکز معاینه فنی فعال در لرستان وجود دارد، اضافه کرد: امسال بیش از ۱۳۲ هزار و ۹۲۹ مورد انواع خدمات خودرویی به مردم ارائه شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس