اولین گام برای یارانه جدید بهمن/ واریزی‌های این ماه کدامند؟


اولین گام برای یارانه جدید بهمن/ واریزی‌های این ماه کدامند؟

دولت وعده پرداخت یارانه جدید را طی دو ماه اخیر داده اما عملی نکرده است. این احتمال وجود دارد که یارانه جدید در بهمن ماه واریز شود، اولین قدم نیز برای اجرای آن برداشت شده است. نوشته اولین گام برای یارانه جدید بهمن/ واریزی‌های این ماه کدامند؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت در هفته آینده باید اولین یارانه بهمن را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، همچنین نشانه‌هایی از واریز یارانه جدید در بهمن ماه وجود دارد.

بیست و هفتمین مرحله یارانه معیشتی (دی ماه) ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۰ دی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

در این ماه چهاردهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده‌اند، کسر می‌شود.

براساس روال ماه‌های گذشته مبلغ یارانه معیشتی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

یک احتمال وجود دارد که مبلغ یارانه معیشتی در بهمن ماه افزایش یابد، اگر چه این احتمال ضعیف به نظر می‌رسد اما وعده دولت است.

قرار بود یارانه جدید همزمان با معیشتی بنزین دی ماه پرداخت شود که این کار انجام نشد، پیگیری‌های تجارت‌نیوز حاکی از این بود که قرار است در بهمن واریز شود.

واریز یارانه جدید مشروط به حذف دلار ترجیحی است، اگرچه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با حذف آن موافقت کرده‌اند اما چون هنوز به تصویب نهایی نرسیده بعید است که دولت پرداخت واریزی جدید را آغاز کند؛ و انجام آن در این ماه دور از ذهن است.

اولین گام برای پرداخت واریزی جدید

دولت اعلام کرد که قصد دارد مبلغ یارانه‌ها را با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی افزایش دهد، به همین جهت نیز وعده واریز آن را در ماه‌های اخیر داد، اما نتوانست به آن عمل کند. در واقع برای این که یارانه جدید پرداخت شود، ابتدا باید نمایندگان مجلس با موضوع حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی موافقت کنند.

به نظر می‌رسد مجلس اولین قدم را برای پرداخت واریزی جدید برداشت، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در این هفته از افزایش بودجه سال آینده خبر دادند.

یکی اعضای این کمیسیون به تجارت‌نیوز گفت که قرار است در سال آینده یارانه نقدی و معیشتی ادغام و به صورت یکجا به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. همچنین دولت باید کارت خرید کالا به خانوارها بدهد.

میرتاج‌الدینی گفت که زمانی که زیرساخت کافی برای اعطای کارت خرید کالا فراهم شود، این یارانه به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج