آسیب دیدگی خط لوله دریافت میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس رفع شد


آسیب دیدگی خط لوله دریافت میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس رفع شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: آسیب دیدگی و اتصال خط لوله انتقال میعانات گازی به این پالایشگاه با تکیه بر توان فنی و کارگروهی متخصصان جوان این شرکت رفع شد.

محمدعلی دادور پنجشنبه شب با اعلام این خبر به رسانه‌ها در این خصوص افزود: باتوجه به بارندگی های هفته گذشته در هرمزگان و وقوع سیلاب، بستر رودخانه کل در حوالی روستای گچین تغییر کرد و این سیلاب به مسیر خط لوله انتقال میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد شد.
وی ادامه داد: مطابق استانداردها خط لوله انتقال میعانات گازی در بستر رودخانه ایمن سازی شده است اما با وقوع سیل در فواصل دورتر از رودخانه، سیلاب به مسیر اطراف خط لوله انتقال خوراک این پالایشگاه تغییر مسیر داد و با توجه به فشار وارده از ۲ نقطه دچار آسیب دیدگی شد.
دادور با بیان اینکه در زمان وقوع رخداد، شیرهای خودکار مسیر را مسدود کردند، اظهارداشت: پس از رسیدن خط بانان شیرهای بزرگ‌تر بالادستی نیز بسته شدند تا از خسارات احتمالی بیشتر پیشگیری شود و بلافاصله نیروهای عملیاتی به محل حادثه اعزام و عملیات ‌ترمیم خط انتقال آغاز شد.
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در تشریح اقدام ها برای رفع آسیب دیدگی خط لوله یادآورشد: در روزهای اخیر ۲ سد خاکی در اطراف مسیر جدید سیلاب احداث شد و لوله های آسیب دیده شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه قرارگیری لوله ها در مسیر سیلاب، عملیات رفع آسیب دیدگی را با دشواری های فراوانی رو به رو کرده بود، ادامه داد: متخصصان شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اقدام‌های جهادی بی وقفه در چندین شبانه روز این دو خط لوله را به یکدیگر اتصال دادند و ارتباط خط لوله برقرار شد تا دریافت میعانات گازی از میدان مشترک پارس جنوبی از سرگیری شود.
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار کرد: با وجود این شرایط عملیات تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس لحظه ای با وقفه رو به رو نشد و روزانه افزون بر ۴۳ میلیون لیتر بنزین تولیدی خود را با توجه به نیاز بیشتر کشور در این هفته، به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تحویل داد.
وی یکی از وظایف پالایشگاه ستاره خلیج فارس را برداشت صیانتی از میدان مشترک گازی پارس جنوبی تصریح و خاطرنشان کرد: در این مدت یک کشتی میعانات گازی را از مخازن این میادین بارگیری کردند و با هماهنگی و برنامه ریزی های صورت گرفته با مدیریت نظارت بر تولید و امور بین الملل وزارت نفت، برداشت میعانات گازی را در سطح مطلوب حفظ کردیم تا فشار گاز طبیعی در کشور با توجه به فصل زمستان و نیاز هم وطنان با افت مواجه نشود.
دادور در پایان با بیان اینکه اتصال خط لوله برای دریافت خوراک پالایشگاه برقرار شده است، گفت: پس از هواگیری خط تا ساعات پایانی امشب مانند گذشته تا ۵۰۰ هزاربشکه در روزدریافت خوراک بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی حهان را خواهیم داشت.

خط لوله پالایشگاه ستاره خلیج فارس که ۳۸۸ کیلومتر طول دارد، پس از طی کردن مسیری سخت گذر از استان های بوشهر، فارس و هرمزگان به پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس می‌رسد که مسوولیت نگهداری و تعمیر این خط انتقال تنها بر عهده این شرکت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل