به عنوان چهاردهمین تیم صعود کننده به قطر؛ / ایران در کنار برزیل، آرژانتین و بزرگان اروپا (عکس)


تیم ملی ایران به عنوان چهاردهمین تیم صعود کننده به جام جهانی قطر شناخته شد.

به گزارش "ورزش سه"، شب هفتم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره آسیا با قطعی شدن صعود تیم ملی ایران همراه بود. ملی پوشان فوتبال کشورمان با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل عراق 19 امتیازی شدند و در فاصله سه بازی مانده به پایان مسابقات، صعود خود را قطعی کردند.

تیم ملی ایران یکی از چهار سهمیه مستقیم آسیا در جام جهانی 2022 را مال خود کرد تا به همراه قطرِ میزبان، به عنوان دومین تیم آسیایی، حضورش در این مسابقات را قطعی کند.

به عنوان چهاردهمین تیم صعود کننده به قطر؛ / ایران در کنار برزیل، آرژانتین و بزرگان اروپا (عکس)

پیش از این 13 تیم جواز حضور در جام جهانی قطر را کسب کرده بودند و تیم ملی ایران چهاردهمین تیمی است که نامش وارد لیست حاضرین در بزرگترین رویداد فوتبال دنیا شد. با توجه به پایان دور نهایی مقدماتی در اروپا، تکلیف تیم های صعود کننده در این قاره مشخص شده و تنها مرحله پلی آف در باقی مانده تا سهمیه های بعدی این قاره مشخص شود. در دیگر قاره ها هم فقط تکلیف صعود آرژانتین و برزیل در امریکای جنوبی مشخص شده است.

به این ترتیب تیم ملی فوتبال ایران به عنوان اولین تیم آسیایی است (بدون در نظر گرفتن قطر که به عنوان میزبان حضور خواهد داشت) که به همراه برزیل، آرژانتین، قطر (میزبان) و صدرنشین های گروه های ده گانه مقدماتی در اروپا (آلمان، دانمارک، فرانسه، بلژیک، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلستان، سوییس و هلند) تا این لحظه صعود خود را به جام جهانی 2022 قطعی کرده است.

به عنوان چهاردهمین تیم صعود کننده به قطر؛ / ایران در کنار برزیل، آرژانتین و بزرگان اروپا (عکس)

اروپا (13)، آسیا (4.5)، افریقا (5)، امریکای جنوبی (4.5)، امریکای شمالی و مرکزی (3.5)، اقیانوسیه (0.5) + قطر (میزبان) 32 سهمیه حاضر در جام جهانی را تشکیل خواهند داد. با قطعی شدن صعود ایران، 18 سهمیه دیگر باقی مانده که حداقل سه مورد دیگر آن را تیم های آسیایی تشکیل خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا