آموزش و پرورش: منزلت فرهنگیان باید بازسازی شود


آموزش و پرورش: منزلت فرهنگیان باید بازسازی شود

رئیس مرکز بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر مرجعیت فرهنگیان از دست رفته و سلبریتی‌ها و افراد معروف در فضای مجازی به‌عنوان الگو مطرح شده‌اند و اگر نتوانیم این روند را مثل سابق تغییر دهیم با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود.

مهدی فیاضی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: باید برنامه‌های دولت به چشم مطالبات مردمی دیده شوند و جنبه شعاری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز مردم عدالت را می‌خواهند و رضایت آن‌ها به رضایتمندی از نظام مقدس منتهی خواهد شد، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها باید قانون مدار و مردم‌دار باشند.

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در زمینه مرجعیت فرهنگیان و اهمیت آن گفت: در حال حاضر مرجعیت و منزلت فرهنگیان از دست رفته و سلبریتی‌ها و افرادی در فضای مجازی به عنوان مرجعیت و الگوی جوانان مطرح هستند.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم بازسازی این مرجعیت، با چالش جدی مواجه می شویم، ادامه داد: در این راستا باید از ظرفیت نخبگان هم بهره‌مند شد.

فیاضی با تاکید بر اینکه باید دانش‌آموزان را به سمت کارآفرینی تربیت کرد، اما این امر با دروس نظری محقق نخواهد شد، افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه در برخی کشورها ۱۷ درصد دانش آموزان به دانشگاه فکر می‌کنند، ادامه داد: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در اشتغالزایی افراد نقش مهمی دارند.

این مسئول با تاکید بر اینکه دولت در انتصابات خود به دنبال جوان‌گرایی است، ادامه داد: آینده کشور به دست این جوانان خواهد بود.

در ادامه این جلسه ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی مطالبه اصلی مردم در حوزه آموزش و پرورش به شمار می‌رود، افزود: در بیانیه گام دوم نیز مهم‌ترین مطالبه توجه به علم و پژوهش است و حتی در اسناد بالادستی کشور نیز نسبت به آن تاکید زیادی شده است.

وی با بیان اینکه ارزشمندترین سرمایه هر کشور، محصول آموزش‌ و پرورش یا همان نیروی انسانی است، اظهار کرد: این نسل باید مهارت‌های زندگی را به خوبی بیاموزد.

این مسئول با بیان اینکه سیاست‌زدگی موجود در آموزش‌ و پرورش در گذشته بر کیفیت امور آموزشی و پرورشی تاثیر گذاشته است، یادآور شد: محوریت آموزش‌ و پرورش معلم است و اگر فعالیتی برای معلمان اتفاق نیفتد، تحولی رخ نمی‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۱۳ هزار نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش استان مشغول هستند.

گفتنی است، در پایان این مراسم علی اسماعیلی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان معرفی و از خدمات حسن مظفری مدیر کل سابق این اداره کل تقدیر شد.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر