صدور 100 هزار مرسوله در دو روز اول نمایشگاه کتاب


صدور 100 هزار مرسوله در دو روز اول نمایشگاه کتاب

سبحانی فر با بیان اینکه میانگین ارسال بسته ها در نمایشگاه مجازی کتاب در سال گذشته سه و نیم روز بود، گفت: پنج تا هفت روز بعد از اتمام نمایشگاه تمام مرسولات به دست خریداران خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، بازدید از فرآیند پستی ارسال مرسولات همزمان با سومین روز از نمایشگاه مجازی کتاب تهران صورت گرفت.

در این بازدید رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست و علی رمضانی رییس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، جمعی از مدیران و معاونان خانه کتاب به همراه اهالی رسانه حضور داشتند و از دفتر پستی شهید یوسفیان واقع در خیابان شهدای ژاندارمری و همچنین مرکز پست چهارراه لشکر بازدید کردند.

رمضانعلی سبحانی در این بازدید در جمع خبنرگاران گفت: تا ساعت 10 امروز بیش از 100 هزار مرسوله صادر شده و 25 هزار بسته تحویل پست شده است. تا دیروز دو هزار و 500 بسته به دست خریداران کتاب رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه در تهران 9 پایگاه سیار و 9 پایگاه ثابت قرار دادیم، عنوان کرد: همکاران بنده همه امکانات را فراهم کردند تا بسته های پستی به سرعت تحویل خریداران داده شود. بحث لفاف بندی نسبت به سال گذشته استاندارد شده است و ما از لفاف بسیار مناسبی استفاده کردیم. چنانچه بسته ها آسیب دیده باشد همکاران من در مرکز تجزیه مبادله آن را اصلاح می کنند و اگر قابل اصلاح نبود، آن را به ناشر بر می گردانند تا مجددا بسته بندی شود.

وی خاطرنشان کرد: چهار هزار باکس چرخدار برای بسته های بزرگ و هفت هزار باکس کوچک برای بسته های کوچک خریداری کردیم که کتاب ها در داخل آن باکس ها قرار گیرد و صدمه و آسیبی به آنها وارد نشود و در اسرع وقت به دست خریداران برسد. ما همچنین ناوگان شهری را تقویت کردیم، 40 دستگاه کامیون به ناوگان برون شهری و 400 دستگاه وانت نیز اضافه کردیم تا با این امکانات عالی ارسال بسته ها در نمایشگاه مجازی کتاب تسریع شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست اظهار داشت: وقتی بسته پستی خریداران تحویل پست می شود، پیامکی برای خریدار ارسال می شود. خریدار با کد رهگیری می تواند بسته خود را پیگیری کند که بسته در کدام شهر و در کدام قسمت پست قرار دارد. ارسال بسته ها بستگی به فاصله خریدار و فروشنده دارد. ممکن است ناشری در تبریز باشد و خریدار در منطقه مرزی سیستان و بلوچستان، از طرفی ممکن است ناشر در تهران و خریدار هم در تهران باشد که مسلما این خریدار زودتر بسته خود را دریافت می کند. سال قبل میانگین سه و نیم روز برای ارسال بسته به دست خریدار کتاب بود. امسال این عدد اگر کمتر نشود، بیشتر نخواهد شد. علاوه بر این پنج تا هفت روز بعد از نمایشگاه مرسولات به دست خریداران خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، بازدیدی نیز از انتشارات حیدری صورت گرفت که محمد حیدری مدیر انتشارات گفت: هشت نفر از همکاران بنده مشغول کار برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب هستند. ما 1100 عنوان کتاب داریم و تاکنون در این دو روز نخست نمایشگاه 400 بسته را ارسال کردیم. کتاب های حوزه پرستاری که داریم مورد استقبال بیشتری از سوی مخاطبان واقع شده است.

گفتنی است، دومین نمایشگاه مجازی کتاب از 3 تا 10 بهمن برگزار می شود و علاقه مندان به کتاب می توانند از طریق سایت Ketab.ir کتاب های مورد علاقه خود را خریداری کنند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...