افزایش 50 درصدی بستری بیماران ویروس کرونا


افزایش 50 درصدی بستری بیماران ویروس کرونا

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: در چند روز گذشته موج افزایش بستری بیماران کرونایی در کشور 50 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت و گو با برنامه «فرامتن» شبکه افق از افزایش 50 درصدی مراجعات سرپایی و میزان بستری بیماران در بیمارستان ها خبر داد و گفت: در هفته جاری موارد مثبت اُمیکرون افزایش پیدا کرد، اما موارد مرگ و میر و بستری هنور تغییری نداشته است.


عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا افزود: در صورت ادامه این روند در کشور، پیش بینی می شود که در چند روز آینده علاوه بر افزایش بستری بیماران، شاهد افزایش مرگ و میر هموطنان نیز باشیم.


وی در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تصریح کرد: در موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های کشور نسبت به سلامت دانش آموزان و دانشجویان حساسیت فراوانی وجود دارد اما با تقویت روند واکسیناسیون و همچنین رعایت اصول بهداشتی می توان شاهد بازگشایی های مراکز علمی باشیم اما تصمیم نهایی آن در جلسه چند روز آینده ستاد ملی کرونا اعلام می شود.


طبرسی با اشاره به تزریق واکسن حدود 80 درصد از مردم کشور، اضافه کرد: اکثر افردی که بیمار می شوند یا دارای علایم خفیف و سرماخوردگی هستند و یا دارای بیماری های زمینه ای بودند و دسته دیگر افرادی هستند که واکسن به بدن آنها واکنش نشان نمی دهد.


عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا توصیه کرد: مردم هر چه زودتر دوز سوم واکسن خود را تزریق کنند و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک کمک کنند تا این زنجیره بیماری قطع شود تا محدودیتی برای ایام تعطیلات عید بوجود نیاید.


وی به سرعت انتقال ویروس اُمیکرون اشاره کرد و گفت: در دو هفته گذشته و در کشورهای اروپایی و امریکایی 40 درصد مرگ و میر و بستری بیماران را شاهد بودیم که نشان دهنده این است که این ویروس قدرت سرایت بالایی دارد و بایستی خیلی مراقبت کنیم.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی