از تولید فیلم و کتاب تا اجرای طرح‌های متنوع مطالعاتی توسط بچه‌های مسجد علی‌بن ابیطالب(ع)


از تولید فیلم و کتاب تا اجرای طرح‌های متنوع مطالعاتی توسط بچه‌های مسجد علی‌بن ابیطالب(ع)

کانون فرهنگی هنری «غدیر» مسجد علی‌بن ابیطالب(ع) با طرح‌های و برنامه‌های مختلف در محورهای قرآنی، فرهنگی، فیلم‌سازی، هنری، کتابخوانی توانسته بچه‌های مسجد را جذب و با فعالیت‌های خود همراه کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «غدیر» مسجد علی ابن ابیطالب (ع) در سال ۱۳۷۴ با مجوز رسمی ستاد فهمای استان مرکزی تاسیس شد. این کانون فرهنگی هنری با طرح ها و برنامه های شاخص در زمینه کتابخوانی توانسته گامی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در این استان بردارد.

«ابوالفضل معصومی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنر ی«غدیر» مسجد علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان ساوه استان مرکزی بیان کرد: این کانون فرهنگی هنری در ابتدای تاسیس دارای امکانات محدودی بود، اما به دلیل استقبال نوجوانان و جوانان از برنامه های کانون تلاش کردن با مجهز کردن کانون به امکانات فرهنگی،کتابخانه ای زمینه حضور آنها در مسجد رونق ببخشیم به طوری در حال حاضر کتابخانه کانون «غدیر» با بیش از هشت هزار کتاب به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی خدمت رسانی می کند.

تهیه فیلم های مناسبتی و حماسی

مدیر کانون فرهنگی هنری «غدیر» مسجد علی ابن ابیطالب(ع) افزود: این کانون فعال مسجدی در شبستان هنر و در رواق های نمایش و سرود هم فعالیت های گسترده ای انجام می دهد و در تهیه فیلم های مناسبتی و حماسی همانند فیلمی در مورد سردار دلها و تهیه مستندی پیرامون دهه مبارک فجر نیز فعالیت داشته است،ضمن اینکه در رواق قلم هم دو جلد کتاب از اعضای این کانون تالیف و عرضه شده است.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری «غدیر» مسجد علی ابن ابیطالب(ع) در زمینه فناوری و فضای مجازی نیز فعالیت های گسترده ای انجام می دهند، از جمله تهیه انیمیشن در مورد زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که با استقبال بچه های مسجد مواجه شد. همچنین این کانون در زمینه کارآفرینی و اشتغال با ایجاد مهد قرآنی و استخدام مربی در رشته های حفظ قرآن، داستان، قصه گویی و نقاشی توانست کارآفرینی ایجاد کند.

اجراب طرح سیار «ببر، بخوان، بیار»

معصومی با اشاره به اجرای مسابقات کتابخوانی از سوی این کانون که با مشارکت ستاد نماز جمعه و نهاد کتابخانه های این استان برگزار می شود، گفت: طرح هایی همچون «شنبه های با کتاب»، مسابقات خلاصه نویسی، طرح سیار «ببر، بخوان، بیار» بخشی از برنامه ها و طرح های این کانون در حوزه کتابخوانی است. ضمن اینکه این کانون ۱۱ دوره متوالی با حضور اعضاء اقدام به اجرای طرح تلاوت نور کرده است. همچنین برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی، پخش تولیدات رسانه ای،خاطره نویسی و داستان نویسی بخشی از فعالیت های این کانون است.

مدیر کانون فرهنگی هنری غدیر مسجد علی بن ابیطالب(ع) شهرستان ساوه استان مرکزی با اشاره به دیگر فعالیت های این کانون گفت: اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» به منظور تجلیل از ورزشکاران، هنرمندان، فعالان مسجدی، جشن تکلیف ویژه دختران، برگزاری جشنواره ورزشی با همکاری شهرداری ساوه و با شرکت بیش از ۷۰۰ نوجوان و جوان از دیگر برنامه های مورد توجه کانون فرهنگی هنری «غدیر» است.

معصومی به فعالیت های کانون فرهنگی هنری«غدیر» در بحث کمک رسانی به محرومین نیز اشاره و خاطر نشان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون با توجه به اینکه بسیاری از مشاغل دچار ضرر و زیان شدند، به همین جهت در ۲۲ مرحله بسته های معیشتی در مناسبت های مخلتف میان اقشار محروم توزیع نمودیم و برای دانش آموزان نیازمند نیز اقلام و لوازم التحریر تهیه و توزیع کردیم. همچنین با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقلام و مایحتاج ضروری مردم با قیمت مناسب عرضه شد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403