آمادگی مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری در متاورس


آمادگی مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری در متاورس

شرکت مایکروسافت قصد دارد با سود درآمد خود بر روی بازی‌های ویدئویی و ساخت متاورس سرمایه گذاری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مایکروسافت در حوزه فناوری اطلاعات تا پایان سال ۲۰۲۱ سود زیادی را بدست آورده و قصد دارد از این سود برای سرمایه‌گذاری در بازی‌های ویدیوئی و متاورس استفاده کند.

به گزارش سایت elbalad؛ روز سه شنبه ساتیا نادلا، رئیس مایکروسافت گفت: "احساس می‌کنیم در موقعیت خوبی برای مشارکت در نسل بعدی اینترنت هستیم". او هفته گذشته از برنامه خود برای تصاحب مهم‌ترین محصولات بازی و گسترش در دنیای مجازی متاروس خبر داد. سال گذشته مایکروسافت ۵۱.۷ میلیارد دلار درآمد بدست آورد که از این درآمد ۱۸.۸ میلیارد دلار را کسب کرد؛ نتایجی که میانگین انتظارات تحلیلگران را شکست داد.

گروه مایکروسافت امیدوار است که بازی‌های Activision را در سرویس اشتراک ماهانه ایکس باکس ادغام کند. این عملیات مایکروسافت را بعد از چین و ژاپن، سومین شرکت بزرگ در بخش بازی‌های ویدیوئی از نظر حجم فروش شود.

در پایان ماه اکتبر، مایکروسافت اعلام کرد دو هت، یک شرکت نظارت بر محتوا که در حذف محتوای مشکل دار ایکس باکس مشارکت داشت، خریداری کرد. بازی‌های ویدیویی پیشروی برای دنیای متاورس به حساب می‌آیند. این بازی تنها یکی از اجزای پلتفرم‌هایی مانند «Roblox» یا «Minecraft» است که نوجوانان به طور خاص از آن برای پیدا کردن خود استفاده می‌کنند.

آمادگی مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری در متاورس

نادلا گفت: کاربران بازی شروع به سرمایه‌گذاری روی آواتار‌های خود و ساختن دنیا‌ها در Minecraft کرده‌اند. طی سه ماهه گذشته، فروش مجموعه آفیس و خدمات ذخیره سازی و پردازش داده‌ها ۱۴ درصد در سطح شرکت و ۱۵ درصد در سطح فردی بهبود یافته است. شبکه اجتماعی آن، لینکدین، ۳۷ درصد رشد کرده است.

جلسات بر روی پلتفرم (Teams) با همکاری واقعیت افزوده یا مجازی برگزار می‌شود، این جلسات از روی صفحه نمایش، رایانه یا تلفن‌های هوشمند شروع می‌شوند. اما برخی از تحلیلگران نسبت به توانایی مایکروسافت برای حرکت سریع به جلو ابراز تردید می‌کنند، اولاً به این دلیل که خرید Activision Blizzard زمان می‌برد و ثانیاً به این دلیل که بهبودی پس از همه گیری می‌تواند منجر به کاهش تقاضا و درآمد شود.

بیشتر بخوانید

همکاری مایکروسافت با کوالکام در طراحی عینک‌های واقعیت افزوده

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !