گروه‌های امدادی هلال احمر در مناطق سردسیر غرب و جنوب اصفهان مستقر شدند


گروه‌های امدادی هلال احمر  در مناطق سردسیر غرب و جنوب اصفهان مستقر شدند

اصفهان - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: در پی بارش‌ در مناطق غربی و جنوبی استان و احتمال بروز کولاک و افزایش حوادث، 16 تیم امدادی هلال احمر این استان در این نواحی استقرار و در آماده باش کامل قرار دارند.

داریوش کریمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارش برف در مناطق سردسیر استان و پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد و احتمال وقوع کولاک در این مناطق، تیم های هلال احمر استان در این نواحی برای امدادرسانی آمادگی کامل دارند.

وی اضافه کرد: احتمال بروز خطر در محورهای شهرستان های خوانسار، تیران و کرون، فریدن، فریدونشهر و چادگان واقع در غرب استان و سمیرم در جنوب استان بیشتر است و مسافران و رانندگان باید با تجهیزات کامل مانند زنجیر چرخ در این مناطق تردد کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان ادامه داد: اجتناب از عبور و مرور غیر ضروری در محورهای پرخطر و سردسیر کوهستانی در شرایط فعلی از جمله توصیه‌هایی است که می تواند به حفظ سلامتی شهروندان و کاهش حوادث کمک کند.

کریمی همچنین با اشاره به اینکه آماده سازی گروه های امداد و نجات برای طرح نوروزی از ماه جاری آغاز می شود تصریح کرد: توان افزایی و آموزش‌های مورد نیاز تا اسفند ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: رفع عیب تجهیزات و رفع نواقص وسایل و ماشین آلات از جمله دیگر مقوله هایی است که برای طرح نوروزی در دستور کار قرار داده ایم.

استان اصفهان اکنون سه هزار و ۳۰۰ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

ایران جزو مناطق بلاخیز دنیا به شمار می‌رود و از ۴۳ بلای طبیعی و انسان‌ساز شناخته شده در جهان ۳۵ مورد آن در ایران رخ می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی