افزایش سرعت واکسیناسیون افراد پرخطر برای کاهش ابتلا و فوت حیاتی است


افزایش سرعت واکسیناسیون افراد پرخطر برای کاهش ابتلا و فوت حیاتی است

تبریز- ایرنا- معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به راهبردهای کاهش خطر ابتلا به کرونا، گفت:سرعت واکسیناسیون به خصوص افراد پرخطر شامل سالمندان، زنان باردار، افراد با بیماری زمینه ای تسریع شود تا ابتلا کرونا و فوت ناشی از آن کمتر شود، بر این اساس مراجعه برای دریافت واکسن از طرف مردم حیاتی است.

دکتر حسین حقایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای گذر از پیک ششم در کشور استفاده از ماسک با کیفیت در فضای خارج از خانه و پرهیز از تجمعات از دیگر راهبردهای کاهش ابتلا به اُمیکرون است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی، گفت: تعداد موارد بستری کرونایی استان در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ نفر بوده و تعداد فوتی به چهار نفر افزایش یافته است.

حقایی با بیان اینکه کل موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی ۲۵۸ بیمار است، گفت: کل موارد امیکرون نیز در استان ۱۳۴ نفر بوده البته روزانه در دنیا حدود ۱۲۵ میلیون نفر به امیکرون مبتلا می‌شوند و حدود ۶۵۰۰ نفر روزانه در دنیا به علت ابتلا به امیکرون فوت می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲-۹ سال از شنبه ۹ بهمن در کلیه مراکز واکسیناسیون آذربایجان شرقی آغاز می شود، اعلام کرد: واکسن های مورد تایید برای این گروه سنی سینوفارم و پاستوکووک می باشد.

وی ادامه داد: مقدار تزریق و فاصله بین ۲ نوبت تزریق مشابه سایر گروه های سنی است، واکسن نوبت سوم هم در افراد بالای ۱۸ سال انجام می شود، براساس مصوبه کمیته ملی واکسن کووید ۱۹، تزریق واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال فقط در ۲ نوبت انجام می شود و نیازی به دز سوم نیست.

دریافت دز سوم واکسن در افراد بالای ۱۸ سال آذربایجان شرقی به ۳۱ درصد رسید

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین یادآور شد: دریافت دز سوم واکسن در افراد بالای ۱۸ سال آذربایجان شرقی به ۳۱ درصد رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم