15 درصد جمعیت هدف سردشت دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند


15 درصد جمعیت هدف سردشت دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: تاکنون 12 هزار و 780 نفر مرحله سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند که 15 درصد افراد واجد شرایط این شهرستان را شامل می شود.

داوود آتشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۱۵۰ هزار دز واکسن در سردشت تزریق شده است که از این تعداد تاکنون بیش از ۸۲ هزار نفر از واجدان شرایط دز اول و ۶۸ هزار نفر نیز دز دوم و مابقی هم دز سوم خود را پس از تکمیل فرآیند دز اول و دوم تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سردشت همچنان در رتبه های آخر واکسیناسیون آذربایجان غربی قرار دارد، ادامه داد: از شهروندان درخواست می کنیم با مراجعه به مراکز بهداشت و تجمیعی واکسیناسیون در سریع ترین زمان ممکن، نسبت به واکسینه شدن خود و اعضای خانواده اقدام کنند، چون طبق بررسی های علمی تزریق دز سوم در مقابله با سویه های جدید از جمله اومیکرون بسیار موثر است.

آتشی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۱ نفر از شهروندان بر اثر بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: هم‌اکنون آمار بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان زیر ۱۰ نفر است و امیدواریم در روزهای آینده این آمار کمتر شود.

وی با بیان اینکه حدود ۹۸ هزار نفر در سردشت بالای ۱۲ سال سن دارند، اظهار داشت: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد و همچنین استقبال حداکثری از واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط آبی مقابله با کرونا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج