تجهیزات و ماشین آلات شهرداری اردبیل فرسوده است


تجهیزات و ماشین آلات شهرداری اردبیل فرسوده است

اردبیل-ایرنا- شهردار اردبیل گفت:بیشتر تجهیزات و ماشین آلات شهرداری اردبیل فرسوده شده و نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، محمود صفری اظهار کرد: عملیات برف روبی در شهر اردبیل توسط ۸۲ دستگاه خودرو ی برف روب صورت می گیرد که همه آنها فرسوده شده است.

وی ادامه داد: به رغم تلاش‌های شبانه روزی نیروهای شهرداری در جهت ارائه خدمات به شهروندان، نبود تجهیزات و مستهلک بودن ماشین آلات، شهرداری را با مشکلاتی جدی مواجه کرده و ضروری است با تامین اعتبارات لازم نواقص موجود برطرف شده و شهرداری به تجهیزات و ماشین آلات برف روبی مجهز شود.

شهردار اردبیل اظهارکرد: شهرداری اردبیل با وجود تمام مشکلاتی که با آن گریبانگیر است از همان دقایق اولیه بارش اقدام به برف روبی و نمک پاشی در جهت بازنگه داشتن خیابان‌ها و معابر اصلی شهر کرده و برفروبی اکثر کوچه‌های شهر به پایان رسیده و مناطق دیگر نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این حجم برف طبق گفته کارشناسان هواشناسی در چندین سال اخیر بی سابقه بوده است، افزود:شهرداری اردبیل با در اختیار داشتن ۸۲ دستگاه که اکثر آنها مستهلک بوده با تمام توان، اقدام به برفروبی در سطح شهر کرد و با پای کار آمدن سایر دستگاه ها مثل بنیاد مسکن، سپاه حضرت عباس ( ع ) ، قرارگاه خاتم الانبیا ، امور آب و بخش خصوصی تعداد این دستگاه ها به بیش از ۲۰۰ دستگاه در سطح شهر رسید که این تعداد هم جواب گوی این حجم از برف نشد.

شهردار اردبیل ادامه داد: وزیر کشور با حضور در شهر اردبیل از نزدیک با مشکلات برف روبی شهرداری آشنا شد و مقرر گردید با تخصیص اعتبارات لازم ،امکانات و ماشین آلات لازم در شهرداری اردبیل فراهم شود.

وی افزود: انتظار ما این بود وزیر کشور زودتر از این موعد به اردبیل سفر می‌کرد تا از نزدیک شاهد سختی زندگی مردم و مشکلات خدمت رسانی به این مردم می‌شدند.

صفری ادامه داد:از صبر و حوصله مردم در تحمل و سختی برف اخیر قدردانی کرده و انتظار داریم شهروندان در برف روبی دیگر خیابان ها و کوچه ها نیروهای شهرداری را یاری دهند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. این شهرستان از مناطق سردسیر ایران به شمار رفته و بطور معمول فصل سرما در منطقه از اوایل پاییز آغاز شده و در بعضی سال ها تا اواسط بهار ادامه می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو