پاکسازی آلودگی نفتی در نزدیکی جزیره خارگ ادامه دارد   


پاکسازی آلودگی نفتی در نزدیکی جزیره خارگ ادامه دارد

  

بوشهر-ایرنا- رئیس اداره ایمنی وحفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات مقابله با آلودگی نفتی در نزدیکی جزیره خارگ به دلیل شرایط نامساعد جوی پس از شش روز همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، حجت خسروی در تشریح این خبر افزود: در پی دریافت گزارشط در تاریخ شنبه ۲ بهمن ماه جاری مبنی بر رویت آلودگی نفتی توسط پایش پهبادی بلافاصله اقدام‌های لازم انجام و پایش محیطی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: براساس پایش‌هایی که صورت گرفت حجم و گستردگی زیاد آلودگی مشخص شد و در ابتدای کار هماهنگی جهت متوقف کردن منشا نشتی توسط شرکت فلات قاره انجام و سپس تیم مقابله با آلودگی به منطقه اعزام شدند.

خسروی اضافه کرد: باتوجه به شرایط محیطی و جوی و همچنین حجم و وسعت آلودگی ایجاد شده، مقررشد پاک‌سازی توسط امحا کننده‌های شیمیایی انجام شود.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در این عملیات که از روز یکشنبه سوم بهمن آغاز شده، علاوه بر شناورهای شرکت فلات قاره تیم مقابله با آلودگی این اداره کل به همراه یک فروند یدک‌کش مجهز به مواد شیمیایی امحا کننده نیز در منطقه حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06