جوان سازی باغات چای گیلان؛ از مصوبات مهم سفر هیئت دولت به گیلان


جوان سازی باغات چای گیلان؛ از مصوبات مهم سفر هیئت دولت به گیلان

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به چای گیلان دارد، گفت: جوان سازی باغات چای گیلان از ممهترین مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است.

سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گیلان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا در حاشیه بازدید از یک کارخانه چایسازی در شهرستان لنگرود اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم رسیدگی ها در بخش کشاورزی گیلان موضوع چای است.

وی با بیان اینکه از مصوبات مهم سفر هیئت دولت به گیلان نوسازی و جوان سازی باغات استان است، افزود: ۷۵ میلیارد تومان برای تحقق این امر اختصاص یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی، نگاه دولت سیزدهم به چای گیلان را بسیار ویژه دانست و تصریح کرد: مصوبات خوبی در این حوزه خواهیم داشت.

ساداتی نژاد از تخصیص یارانه نهال چای خبر داد و اضافه کرد: ۵۰ میلیارد برای نوسازی و جوان سازی باغات چای، ۷۵ میلیارد تومان برای باغات کیوی و فندق و ۱۰ میلیارد تومان برای ایستگاه تحقیقاتی ویژه کشاورزی استان تخصیص خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، این شرکت چایسازی در چهار چین در فصل های بهار، تابستان و پاییز برگ سبز چایکاران را خریداری و تبدیل به چای خشک می کند.

تولیدات این شرکت شامل چای خشک و چای کیسه ای(تی بگ) است و ۲۰ نفر به طور فصلی در این مجموعه اشتغالزایی می کنند و شش نفر به طور غیر فصلی در این مجموعه مشغول به کار هستند.

همچنین ۱۵ نفر به طور مستقیم و ۷۵ نفر به طور غیر مستقیم در طول بهره برداری مشغول به کار می باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا