برای موفقیت در بورس به حرفه ای ها اعتماد نکنید


موفقیت در بازارهای سهام رویای بسیاری از معامله گران معمولی است. یک مطالعه...

برای موفقیت در بورس به حرفه ای ها اعتماد نکنید

موفقیت در بازارهای سهام رویای بسیاری از معامله گران معمولی است. یک مطالعه جدید نشان می‌ دهد که نادیده گرفتن متخصصان شاید بهترین راه برای سود بیشتر باشد.

به گزارش سیناپرس، ممکن است به نظر برسد که گوش دادن به کارشناسان در برنامه ‌های مالی محبوب و دریافت آخرین نکات از مجلات سرمایه ‌محور به آینده مالی روشن ‌تری منجر شود، اما پژوهش های جدید عکس این قضیه را نشان می دهند. همه نمی توانند روزانه بیشترین سودها را ببرند اما از آنجایی که جذابیت این نوع سرمایه گذاری بسیار شدید است، بسیاری از معامله گران سهام توصیه هایی را از تحلیلگران و کارشناسان زیادی جمع آوری می کنند.

با این حال، محققان دانشگاه بوکونی (Bocconi) ایتالیا می ‌گویند که سرمایه ‌گذاری در سهامی که کمتر مورد علاقه کارشناسان و صاحب نظران بازار است، پنج برابر بیشتر از سهام‌ هایی که توسط کارشناسان تبلیغ می شوند، سود آور است.
نیکولا جنائولی (Nicola Gennaioli) پژوهشگر ارشد ای مطالعات، قیمت سهام و داده‌های ۳۵ سال گذشته را بررسی و آن را با توصیه ‌های رایج کارشناسان بازار سهام مقایسه کرد. تیم پژوهشی او دریافت که سرمایه گذاری در ۱۰ درصد از سهامی که بیشتر توسط کارشناسان توصیه می شود، به طور متوسط سالانه سه درصد بازدهی به همراه دارد. در همین حال، قرار دادن پول در ۱۰ درصد سهامی که کمترین توصیه کارشناسان را به خود اختصاص داده است، به طور متوسط سالانه، ۱۵ درصد بازدهی را به همراه داشت.

تحلیلگران بر این باورند که وقتی صاحب نظران سهام بعدی گوگل را انتخاب می کنند، کارشناسان نسبت به قیمت سهام خود بیش از حد خوش بین می شوند. در حالی که شرکت‌های زیادی با رشد شگفت‌ انگیز وارد بازار می ‌شوند، سهام واقعی گوگل فقط در طول زمان ارزششان افزایش می ‌یابد. این نوع پیش‌ بینی قیمت، سهام این شرکت‌ها را بسیار بالا برده ولی در عوض برای سرمایه‌ گذاران نتایج ناامید کننده ای در پی دارد.

جنائولی و تیمش سهام را با استفاده از مفهوم نمایندگی تجزیه و تحلیل کردند. وقتی سهام های موفق بیشتر توسط کارشناسان سهام که به نوعی نماینده شرکت سودآور محسوب می شوند، معرفی شوند، افراد بیشتری که به کارشناسان معتقد هستند این سهام را خریده و در نتیجه این سهام همیشه فراوان و سودآور هستند.

جنائولی در یک بیانیه دانشگاهی توضیح می دهد: در یک مثال کلاسیک، ما تمایل داریم ایرلندی ها را به عنوان دارندگان موهای قرمز در نظر بگیریم، زیرا موهای قرمز در بین ایرلندی ها بسیار بیشتر از سایر نقاط جهان است. با این وجود، تنها ده درصد ایرلندی ها مو قرمز هستند. در کار سهام نیز، مدل‌ هایی از شکل ‌گیری باور را توسعه می ‌دهیم که منطق فوق را در بر می گیرد.

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران می گویند که مفهوم نمایندگی می تواند به چیزی بیش از سهام، از جمله هنجارهای اجتماعی نیز گسترش می یابد. برای مثال، اعتقاد به جذابیت ریاضیات برای مردان با استناد به داشتن ریاضی دانان مشهور مرد باعث می‌ شود که این باور، به نوبه خود، اعتماد به نفس زنان به توانایی ‌های ریاضی را پایین آورده و منجر به معرفی زنان به عنوان جنسیت ضعیف تر در ریاضیات می شود.

مترجم: فاطمه امینی
منبع: studyfinds

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* برای موفقیت در بورس به حرفه ای ها اعتماد نکنید[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران