واحدهای باقیمانده مسکن مهر دهلران باید تعیین تکلیف شوند


واحدهای باقیمانده مسکن مهر دهلران باید تعیین تکلیف شوند

ایلام - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: رفع مشکلات زیرساختی مسکن های مهر این شهرستان و تعیین تکلیف آنها در دستور کار متولیان و دستگاه های خدمات رسان قرار گیرد.

لطیف صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعاونی ها با همکاری اعضا تلاش کنند مشکلات را حل و فصل کنند و تشکیل جلسه با اعضای تعاونی ها جهت برون رفت از مشکلات در دستور کار قرار گیرد.

وی به مشکلات تعاونی های چهار ، پنج و ۹ و کارگری پرداخت و افزود: مدیرعامل تعاونی های سه و هشت مشکلات قضایی دارند که امیدواریم برای گره گشایی از مشکلات مردم موضوع به نحوی حل و فصل شود که مانع از اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه نگردد.

فرماندار ویژه دهلران یادآور شد: برابر دستورالعمل ابلاغی وزارت راه و شهرسازی آخرین فرصت جهت تقسیط واحدهای مسکن مهر با سودهای کم از جمله چهار و ۶ درصد تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ است، چنانچه متقاضی قبل از این تاریخ اقدام به تقسیط کنند، سود بانکی بعد از پایان خرداد ماه از تاریخ یکم تیرماه ۱۴۰۱ با سود بانکی ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد و این باید به اطلاع اعضا برسد.

صادقی از تکمیل بودن معابر مسکن مهر دهلران و موسیان خبر داد و گفت: نیاز است راه و شهرسازی استان از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن با توجه به توافق صورت گرفته ۵۰ درصد هزینه ها را به شهرداری ها پرداخت کند.

فرماندار ویژه دهلران از دستگاه های خدمات رسان خواست در زمینه تکمیل زیرساخت های مسکن بررسی و پیگیری لازم را در دستور کار قرار دهند

صادقی بر ضرورت تکمیل ۶۰ واحد مسکن مهر بهزیستی تاکید و اضافه کرد: تعاونی های یک ، چهار ، پنج ، ۹ و کارگری بر اساس مجوزهای قانونی راه و شهرسازی و شورای تامین مسکن استان از طریق فراخوان عمومی به مزایده گذاشته شده اند.

وی از شهرداری خواست با توجه به صدور پایان کار مسکن مهر دهلران با مردم همکاری و تعدادی از واحدهای تعاونی های سه ، هشت و ۱۰ که آماده تحویل به متقاضیان هستند، را قبل از تحویل قرارداد اجاره عرصه با راه و شهرسازی منعقد و سپس نسبت به تقسیط تسهیلات با بانک عامل اقدام کنند.

فرماندار ویژه دهلران به ۱۹۰ واحد تعاونی ۱۰ اشاره و افزود: با توجه به کمک بلاعوض راه و شهرسازی استان تعاونی باید سرعت پروژه را به نحوی انجام که تا پایان خرداد ۱۴۰۱ ضمن تکمیل کلیه واحدها مراحل تقسیط و قرارداد اجاره عرصه واحد به نتیجه برسد.

وی گفت: کسی که خواستار ساخت مسکن در زمین دارای سند مالکیت خود است از تسهیلات مسکن ملی بصورت خودمالکی برخوردار می شود و با ثبت نام در سامانه سمن به ازای هر واحد ۳ میلیارد ریال وام پرداخت می شود.

صادقی گفت: متقاضیان در محدوده بافت فرسوده شهر چنانچه در زمین مالکیتی خود قصد نوسازی و احداث بنا دارند، از تسهیلات بافت فرسوده با سود ۱۲ درصد و مراتب تشویقی و تخفیف در صدور پروانه برخوردار خواهند شد.

وی افزود: برای ساخت مسکن فرهنگیان چنانچه آموزش و پرورش نسبت به انتقال اسناد اراضی خودبه راه و شهرسازی اقدام نماید نسبت به احداث مسکن در این زمین ها با انتخاب کارگزار و توسط راه و شهرسازی اقدام خواهد شد در غیر اینصورت متقاضیان فرهنگی در سامانه سمن ثبت نام کنند.

در شهر دهلران یک هزار و ۹۷۰ واحد مسکن مهر وجود دارد که از این تعداد ۷۶۶ واحد واگذار و در شرف واگذاری هستند و تعداد ۷۲۴ واحد دیگر نیز در قالب سه جانبه بوده که از این تعداد هم ۵۲۰ واحد به پیمانکار واگذار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید