کودتای ترامپ در سال 2024 چگونه خواهد بود؟


کودتای ترامپ در سال 2024 چگونه خواهد بود؟

متیو سلیگمن متخصص حقوق انتخابات می‌گوید: اگر قانون شمارش انتخابات 1887 یا ECA که بر نحوه نظارت کنگره بر شمارش آرای انتخابات کنندگان ریاست جمهوری دلالت دارد مورد بازنگری قرار نگیرد تنها چیزی که برای موفقیت ترامپ در آینده لازم است حضور یک فرماندار فاسد جمهوری خواه و یک مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان خواهد بود.

فرارو- علیرغم آن که نمایندگان کنگره درباره چگونگی اثبات ادعای ترامپ در مورد انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی بحث می‌کنند پرسش دشوار آن است که چه استراتژی‌ای ممکن است در براندازی انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا که در مورد آن پیش‌تر طرح فاسد ترامپ با شکست مواجه شده بود موفق شود؟

به گزارش فرارو به نقل از واشنگتن پست؛ مقاله تازه‌ای منتشر شده توسط "متیو سلیگمن" متخصص حقوق انتخابات به دنبال پاسخ به این سوال با عنوان "ارزیابی ریسک واقع بینانه" انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی است. حتی اگر سناریویی که او بیان می‌کند افراطی باشد، شایسته توجه است، زیرا نکات بسیار آزار دهنده‌ای را درباره ضعف‌های سیستم انتخاباتی امریکا مطرح می‌کند.

او اشاره می‌کند اگر قانون شمارش انتخابات ۱۸۸۷ یا ECA که بر نحوه نظارت کنگره بر شمارش آرای انتخابات کنندگان ریاست جمهوری دلالت دارد مورد بازنگری قرار نگیرد تنها چیزی که برای موفقیت ترامپ در آینده لازم است حضور یک فرماندار فاسد جمهوری خواه و یک مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان خواهد بود.

این قانون ظاهرا به کنگره این اختیار را می‌دهد که به نتایج انتخابات یک ایالت اعتراض کند و نتیجه آن‌ها را معکوس کند. تنها چیزی که لازم است این است که یک عضو از هر مجلس مخالفت خود را با صدور گواهینامه اعلام کند تا بحث و گفتگو و در نهایت رای در مجلسین مطرح شود.

این قانون در عمل اجازه می‌دهد اعضای کنگره اعتراض به شمارش آرای یک ایالت را انجام دهند. اگر یکی از اعضای مجلس و یک سناتور آمریکایی اعتراضی بنویسند رسیدگی به این اعتراض در دستور کار قرار خواهد گرفت. قانون شمارش انتخابات فهرستی از نوع اعتراضات مناسب را ارائه نکرده است و تصمیم گیری در مورد مناسب بودن یا نبودن اعتراضات را به کنگره واگذار می‌کند. اگر این نوع اختلاف پیش بیاید کنگره می‌تواند در مورد اینکه با آرای الکترال چه کار کند بحث کند.

سلیگمن در مورد تاریخچه و نقاط ضعف ECA و روش‌هایی که ترامپ برای بهره برداری از آن‌ها در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد نوشته است.

تحقق این سناریو مستلزم آن است که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را تسخیر کنند و یک جمهوری خواه طرفدار ترامپ یک فرمانداری کلیدی در یکی از ایالت‌های نوسانی را به دست آورد. تصور کنید که سناتور سابق "دیوید پردو" پس از پیروزی در برابر "برایان کمپ" (که مورد انتقاد از سوی طرفداران ترامپ قرار گرفته بود چرا که از لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ خودداری ورزید) فرماندار جورجیا شود. تصور کنید که "کوین مک کارتی" ریاست مجلس نمایندگان را در ۶ ژانویه ۲۰۲۵ میلادی در دست داشته باشد.

هم چنین توجه داشته باشید که در ایالت‌های نوسانی مانند پنسیلوانیا، نامزد‌های حزب جمهوری خواه برای فرمانداری به صراحت در حال کارزار تبلیغاتی هستند که تمایل دارند از دروغ‌های ترامپ در مورد سال ۲۰۲۰ جانبداری کنند. به طور مشابه، بیش از صد جمهوری خواه مجلس نمایندگان پیش‌تر به ابطال منتخبان بایدن رای داده بودند.

آیا می‌خواهید برای انجام کار درست به فردی مانند "ران دی سانتیس" فرماندار جمهوری خواه فلوریدا و از متحدان ترامپ تکیه کنید؟ آیا کسی می‌تواند به معقول بودن شمارش آرای انتخاب کنندگان توسط مجلس نمایندگان جمهوری خواه اعتماد کند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی