قرقیزستان خواستار توسعه همکاری های اقتصادی با آسیای مرکزی و هند شد


قرقیزستان خواستار توسعه همکاری های اقتصادی با آسیای مرکزی و هند شد

تهران- ایرنا- جدیدترین گزارش های خبری بیانگر این است که قرقیزستان خواستار توسعه همکاری‌های اقتصادی با هند و کشورهای آسیای مرکزی است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «قرقیزستان ۲۴»، «سادیر جباراف» رئیس جمهوری قرقیزستان در جریان نشست آنلاین هند و آسیای مرکزی، گفت: این کشور آماده ارائه پروژه هایی است که به طور همزمان به حل دو مساله از جمله افزایش رقابت پذیری اقتصادی و بهبود ارتباط متقابل ترانزیت این کشور کمک کند.

به گفته رئیس جمهوری قرقیزستان، اقتصاد جهان به سبب شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی روبرو شده است و کشورش نیز از این قاعده جدا نیست.

جباراف تصریح کرد: توسعه همکاری های تجاری میان کشورهای آسیای مرکزی و هند می‌تواند یکی از محرک ها برای بهبود اقتصادی به شمار آید.

رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به پیشرفت های هند در زمینه فناوری‌های نوین اطلاعات، ارتباطات و دیجیتال سازی، خواستار همکاری این کشور در زمینه اجرای پروژه‌های هدفمند مشترک در بخش دولتی و خصوصی با هند شد.

پیش از این نیز، سادیر جباراف از ابتکار «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند برای ایجاد پلتفرم گفتگوی هند و آسیای مرکزی استقبال کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین