دستورات مهم توسعه‌ ای رئیس‌جمهور در منطقه آزاد انزلی


دستورات مهم توسعه‌ ای رئیس‌جمهور در منطقه آزاد انزلی

رکنا: تسریع در اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین و انزلی به همراه خرید کشتی‌های رو به‌منظور توسعه مبادلات با کشورهای اوراسیا و تودیع دومرحله‌ای مالیات بر ارزش‌افزوده از سوی فعالان اقتصادی منطقه ازجمله دستورات مهم رئیس‌جمهور در بازدید از منطقه آزاد انزلی بود.

به گزارش رکنا، به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور از امکانات و زیرساخت‌های موجود در منطقه آزاد انزلی به‌ویژه اسکله رورو در حال ساخت، بخش سینی دوار که محل اتصال راه‌آهن به بندر است، برج مراقبت بندر کاسپین و مسیر در حال احداث خط ریلی در محدوده منطقه بازدید به عمل آورد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم سرعت بخشی به طرح اتصال مجتمع بندری کاسپین و بندر انزلی به خط ریل سراسری در ایستگاه پیربازار رشت اظهار کرد: علاوه براین مهم، خرید کشتی‌های رورو باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد رونق هر چه بیشتر کریدور شمال-جنوب و توسعه مراودات با کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر باشیم.

وی با صدور دستوری، استاندار گیلان را مسؤول رفع مشکلات تقسیمات کشوری ایجادشده در مسیر بهره‌برداری از سومین شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی کرد.

وی همچنین با توجه به درخواست مطرح‌شده از سوی دکتر سعید محمد، در ارتباط با تودیع دومرحله‌ای مالیات بر ارزش‌افزوده از سوی فعالان اقتصادی منطقه، دستور بررسی ابهامات موجود جهت اصلاح این قانون را صادر کرد.

در جریان این بازدید دکتر سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان، مهندس علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان حضور داشتند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان