برداشت بی رویه از رودخانه ها در حوزه راه و آب مشکل ایجاد کرده


برداشت بی رویه از رودخانه ها در حوزه راه و آب مشکل ایجاد کرده

معاون توسعه روستایی دولت، دومین مشکل شهرستان فومن را برداشت بی رویه و ناهماهنگ از بستر رودخانه ها به صورت شن و سنگ دانست و بیان کرد: برداشت های بی رویه مشکلاتی را در حوزه آب و راه ایجاد کرده است و شاهد تخریب و آسیب دیدگی پل ها هستیم.

سید امیرحسین مدنی در جلسه شورای اداری شهرستان فومن، یکی از مهمترین روش ها برای حل مشکلات مردم را انتقال درست مسائل و مشکلات به مسئولان دانست و اظهار کرد: مسئولان باید ساز و کاری را ایجاد کنند تا مشکلات درست و دقیق از بدنه جامعه به لایه های کارشناسی و سپس مدیریتی منتقل شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت تاکنون سعی کردیم مشکلات در حوزه منابع طبیعی و طرح هادی روستاها را حل کنیم، افزود: مردم بهترین منتقل کننده مسائل و مشکلات به مسئولان هستند، زیرا سال ها با مشکلات مواجه بودند و آسیب ها را متحمل شدند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم دیدار بدون واسطه مسئولان با مردم، تصریح کرد: در بین مردم بودن بسیار مفید است و باید این شیوه را ادامه دهیم.

مدنی، با اشاره به مشکلات فراوان شهرستان بزرگ و ارزشمند فومن به ویژه در حوزه روستاها، اضافه کرد: باید تعارضات بین مردم با بنیاد مسکن و منابع طبیعی را حل کنیم و ماده ۴ فقط در یک روستا اعمال شده است.

وی دومین مشکل شهرستان را برداشت بی رویه و ناهماهنگ از بستر رودخانه ها به صورت شن و سنگ دانست و بیان کرد: برداشت های بی رویه مشکلاتی را در حوزه آب و راه ایجاد کرده است و شاهد تخریب و آسیب دیدگی پل ها هستیم.

معاون توسعه روستایی دولت خواستار هماهنگی وزارت صمت و آب منطقه ای در حوزه برداشت از رودخانه ها و احداث کف بندها شد و خاطرنشان کرد: برداشت از رودخانه ها اول باید برای مردم همین منطقه باشد و سپس به سایر مناطق برود.

وی مشکل راه و فرسودگی شبکه آب و برق را نیز یادآور شد و گفت: متاسفانه شاهد تنش آبی در شهرستان فومن هستیم و ۲۵ روستا با تنش آبی در فصل کشاورزی مواجه هستند.

مدنی، همچنین به مسئله میراث فرهنگی در شهرک ماسوله اشاره و عنوان کرد: اقلیم ماسوله سردسیر بوده و نیازمند گاز است لذا به واسطه توریستی بودن این منطقه و لزوم برخورداری مردم از نعمت گاز، خواستار هماهنگی بین میراث فرهنگی و وزارت نفت هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!