چه خبر از مذاکرات وین؟ / آمریکا: پایان مذاکرات نزدیک است


چه خبر از مذاکرات وین؟ / آمریکا: پایان مذاکرات نزدیک است

اقتصادنیوز: آمریکا مدعی شد کع مذاکرات وین به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که مذاکرات وین در مورد احیای توافق هسته‌ای به مرحله نهائی نزدیک شده و نیازمند تصمیمات سیاسی است.

طبق گزارش الجزیره، یکی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا گفت: «مذاکرات وین طی ماه جاری به طرز بی سابقه‌ای فشرده شد و رایزنی‌ها افزایش یافت.»

این مسئول وزارت خارجه آمریکا افزود: «در این مذاکرات به مرحله پایانی نزدیک می‌شویم که نیازمند اتخاذ تصمیمات سیاسی است.»

هیئت‌های مذاکره‌کننده انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکای اروپایی نیز امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «ماه ژانویه شاهد فشرده‌ترین دور این مذاکرات تا به امروز بوده است. همه می‌دانند که ما در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم که نیازمند تصمیمات و مشارکت‌های سیاسی است؛ بنابراین مذاکره‌کنندگان برای مشورت به پایتخت‌ها بازمی‌گردند.»

از طرفی دیگر «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در مذاکرات وین اعلام کرد شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین برای مشورت به کشور‌های خود باز خواهند گشت تا تصمیمات سیاسی مطلوبی بگیرند.

همچنین میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در این مذاکرات در حساب کاربری توییتر خود اظهار داشت که مذاکرات به مرحله پیشرفته‌ای رسیده و دور هشتم مذاکرات قرار است از هفته آینده از سرگرفته شود.

الجزیره هم به نقل از یک منبع آگاه ایرانی اعلام کرد که مذاکرات وین به دلیل اهمیت مسائل باقی مانده و لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی به حالت تعلیق درآمده است. تسریع در مذاکرات برای دستیابی به توافق به تصمیمات طرف‌های دیگر بستگی دارد؛ و دور هشتم مذاکرات از فردا (شنبه) به مدت یک هفته متوقف می‌شود.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران اوایل دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجدداً ادامه یافت. در جریان رایزنی‌ها، طرف‌های برجامی بار‌ها اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)