خط پایان بهانه ها برای کوتاهی در حفاظت از منابع طبیعی/ ثبت و حدنگاری اراضی ملی در گرگان


خط پایان بهانه ها برای کوتاهی در حفاظت از منابع طبیعی/ ثبت و حدنگاری اراضی ملی در گرگان

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به صدور سند اراضی منابع طبیعی در گرگان موسوم به یال قلعه، گفت: دیگر هیچ دستگاهی در گرگان نمی تواند کوتاهی خود عدم حدنگاری اراضی ملی عنوان کند.

حیدر آسیابی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه پرونده اراضی منابع طبیعی در گرگان موسوم به یال قلعه به عنوان یکی از پرونده های مهم برای مقابله با تعرض به منابع طبیعی در دستور کار دستگاه قرار داشت، اظهار کرد: کار حدنگاری و صدور سند اراضی ملی گرگان از دو سال پیش با ورود دادگستری استان و به منظور بستن پرونده زمین خواری در گرگان، آغاز شد.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی اداره ثبت اسناد و املاک استان و مشارکت منابع طبیعی امروز صدور سند برای این اراضی به پابان رسید، افزود: با صدور سند یال قلعه حسن؛ پرونده اراضی منابع طبیعی در گرگان پس از دو سال تلاش شبانه روزی بسته شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه امروز سند ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی گرگان یعنی از انتهای شهرک تالار تا میدان تیر ارتش صادر شد، خاطرنشان کرد: با صدور این سند، همه اراضی منابع طبیعی گرگان، حدنگاری و ثبت شد و از این پس دستگاه های متولی نمی توانند کوتاهی خود در حفاظت از اراضی ملی را به بهانه مشخص نبودن محدوده این اراضی، توجیه کنند.

آسیابی ادامه داد: در این طرح همه اراضی منابع طبیعی گرگان که به علت همجواری با جنگل و قیمت بالای زمین های آن همیشه مورد دست اندازی و طمع سودجویان بود، حدنگاری و سنددار شده است که شهرک تالار، شهرک سروش، میناگل، فرهنگشهر، قلعه حسن، ناهارخوران و النگدره از جمله محدوده هایی است که در این طرح سنددار شده است.

وی افزود: با صدور سند اراضی ملی، منابع طبیعی استان را نیز مکلف کرده ایم برای ابطال اسناد ملکی که با استفاده از خلا های قانونی و نظارتی دستگاه های متولی در سال های گذشته صادر شده است، دادخواست ابطال ارائه کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس