انتقاد یک امام جمعه از قیمت نجومی برنج


انتقاد یک امام جمعه از قیمت نجومی برنج

مسئولان دلایلی را برای این افزایش قیمت بیان می‌کنند که هرگز جنبه‌ی علمی و واقعی نداشته و براساس تحقیقات به‌عمل آمده نبود نظارت کافی و عدم توزیع به‌موقع برنج وارداتی و داخلی، همچنین احتکار دلایل اصلی این افزایش قیمت است.

امام جمعه میانه از افزایش نجومی قیمت برنج در این شهر انتقاد کرد و از مسئولان خواست برای مقابله با آن از طریق افزایش نظارت‌ها و مقابله با محتکران اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، ‌حجت‌الاسلام عبداله محمدی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت برنج در شهرستان میانه اظهار کرد: قیمت برنج در میانه افزایش نجومی داشته و این افزایش قیمت دلایل مختلفی دارد که مسئولان می‌توانند با برخی راهکار‌های نظارتی این موضوع را مدیریت کنند.

وی، افزایش قیمت برنج را نسبت به سال گذشته غیرکارشناسی دانست و افزود: مسئولان دلایلی را برای این افزایش قیمت بیان می‌کنند که هرگز جنبه‌ی علمی و واقعی نداشته و براساس تحقیقات به‌عمل آمده نبود نظارت کافی و عدم توزیع به‌موقع برنج وارداتی و داخلی، همچنین احتکار دلایل اصلی این افزایش قیمت است.

وی، ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به نظارت بر افزایش قیمت برنج در این شهرستان تأکید کرد: شهر میانه یکی از قطب‌های برنج در کشور به شمار می‌آید که توانسته در تولید و فروش برنج رقم خوبی را در سطح کشور از آن خود کند، بنابراین مسئولان باید برای حفظ این جایگاه اقدام شایسته‌ای انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمدی همچنین با بیان اینکه گرانی افسار گریخته و مشکلات معیشتی مردم را در رنج و مشقت قرار داده است، خاطرنشان کرد: برخی از مردم تنها با مصرف برنج زندگی روزمره‌ی خود را می‌گذراند و اکنون با افزایش قیمت بی رویه‌ی این کالا بسیاری از مردم دچار مشقت و سختی شده‌اند، اگر مسئولان به فکر مردم نباشد، چه‌کسی می‌تواند مانع این افزایش قیمت‌ها شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: مذاکرات مختلفی را با مسئولان و مدیران شهرستان و استان در خصوص این افزایش قیمت انجام داده و از آن‌ها خواسته‌ام که در این زمینه چاره‌اندیشی کنند و نگذارند بیش از این به قشر آسیب‌پذیر جامعه لطمه وارد شود، اما همچنان برخی مسئولان دلایل واهی را در این زمینه مطرح می‌کنند که قابل قبول نیست.

امام جمعه میانه با اشاره به برداشت حدود ۲۱ هزار تن برنج ایرانی در این شهرستان در سالجاری، خاطرنشان کرد: برنج میانه بسیار خوش پخت و خوش بو است و این درحالی است که سال گذشته حدود ۱۵ هزار تن برنج ایرانی در این منطقه برداشت شده است و خوشبختانه برداشت امسال به‌لحاظ کمیت و کیفیت افزایش خوبی داشته است،، اما برخی می‌گویند کاهش برداشت سبب این افزایش قیمت شده که با واقعیت مطابقت ندارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در ابتدای برداشت برنج قیمت ۴۰ هزار تومان تعیین شده بود، افزود: دولت در روز‌های ابتدایی آغاز کار خود اعلام کرد که برنج واردتی به‌زودی وارد بازار می‌شود تا از این طریق برای تنظیم بازار برنج با قیمت مناسب عرضه شود و از این رو تولیدکنندگان نیز به‌منظور جلوگیری از ضرر‌های احتمالی از توزیع برنج داخلی خودداری کردند، اما متاسفانه دولت به این وعده عمل نکرد و دلیل دوم نیز ورود برخی دلالان از شهر‌های شمالی کشور و تهران است که به دلیل خوب نبودن برداشت برنج در شهر‌های شمالی (بنا به گفته دلالان)، تولیدات را خریداری و احتکار کردند.

حجت‌الاسلام محمدی تأکید کرد: از سویی دیگر عدم توزیع برنج وارداتی و عدم نظارت بر قیمت‌های مصوب نیز سبب شد که برنج در میانه به قمیت تقریبی ۷۵ هزار تومان فروخته شود و کارخانه داران نیز برنج را احتکار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: واحد‌های نظارتی و تعزیرات حکومتی در این خصوص اقدام خوبی نداشته و نظراتی به انبار‌ها نمی‌کنند، همچنین برنج نیز به اندازه‌ی نیاز مردم وارد بازار نشده است.

امام جمعه میانه در پایان نسبت به افزایش قیمت برنج هشدار داد و تاکید کرد: محتکران در تلاش هستند تا قیمت برنج را تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش دهند و دولت نیز برنج‌های مناسب را برای تنظیم قیمت برنج وارد بازار کرده و بر قیمت‌های مصوب نیز نظارت کافی داشته باشد؛ البته جهاد کشاورزی و صمت اعلام کرده‌اند که به‌زودی برنج وارد بازار می‌شود که امیدواریم این موضوع تحقق یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس