مسابقات مدهامّتان در پویایی حلقه‌های قرآنی مساجد موثر است


مسابقات مدهامّتان در پویایی حلقه‌های قرآنی مساجد موثر است

ابوالقاسمی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی مدهامّتان، گفت: به طور کلی برگزاری این مسابقات منجر به حفظ و پویایی حلقه نوجوانان و جوانانی می‌شود که برای قرائت، حفظ و سایر فعالیت‌های قرآنی در مساجد دور هم جمع می‌شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «احمد ابوالقاسمی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در مورد تاثیر برگزاری پانزدهمین دوره از مسابقات مدهامّتان در انس نسل جوان با قرآن گفت: برگزاری این نوع مسابقات باعث می‌شود که همیشه بچه‌هایی که برای حلقه قرائت، حفظ و فعالیت‌های قرآنی در مساجد دور هم جمع می‌شدند؛ پویا باقی بمانند.

به گفته وی شاید به خاطر کمبود محافل قرآنی در مساجد این مسابقات می‌تواند این ضعف را جبران کند؛ ضمن اینکه باید توجه داشت که چگونه می‌توان پیوند میان بچه‌های مسجد و قرآن را در سطح وسیع محقق کرد، چراکه یکی از مشکلاتی که همیشه وجود دارد این است که مساجد عموما هیچ آمادگی برای برپایی کلاس‌های قرآن ندارند.

این خادم قرآنی در ادامه تصریح کرد: این مشکل باید از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد حل شود زیرا هر مسجد باید مکلف باشد همانطور که نماز جماعت برگزار می‌کند؛ یک جلسه قرآن هم حتی با حضور تعداد اندک برگزار کند. این امر می‌تواند یکی از کارکردهای اصلی مسجد که همان ترویج معارف قرآن و دین است را احیا کند.

ابوالقاسمی با اشاره به راهکار تحقق رویکرد مسجدمحور در مجامع قرآنی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مساجد ما و کسانی که آن را اداره می‌کنند اعتقادی به برگزاری محافل و کلاس‌های قرآن نیست و به صورت علنی شکافی را در این امر شاهد هستیم که اگر این مشکل برطرف شود قطعا شاهد حضور مجامع قرآنی در مساجد خواهیم بود.

گفتنی است؛ احمد ابوالقاسمی متولد سال ۱۳۴۷ در تهران، دارای مدرک درجه یک تلاوت قرآن معادل مدرک دکترا و همچنین مدرک درجه یک آموزش تلاوت قرآن معادل مقطع دکترا است.

کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی (1371)، رتبه سوم مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه (1371)،‌ رتبه اول مسابقات سراسری قرآن کریم جانبازان کشور (1370)، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم (تجوید، صوت و لحن و ...) از سال 1368 تاکنون در مساجد و مراکز قرآنی متعدد، تلاوت قرآن در بسیاری از محافل قرآنی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور، عضویت در شورای عالی قرآن و جمعیت قرآنی استان تهران، داوری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و دانشجویان کشورهای اسلامی، کارشناس برنامه‌های آموزشی قرآن کریم شبکه قرآن و معارف سیما، مدیر گروه تلاوت رادیو قرآن، قاری مصوب صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سفرهای تبلیغی به کشورهای انگلیس، هلند، بلژیک، اتریش، یوگسلاوی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا، استرالیا، مقدونیه، آلبانی، عربستان، قزاقستان، مالزی و ... بخشی از فعالیت‌های این قاری برجسته کشور را تشکیل می دهد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه