طرز تهیه بادمجون پلوی قزوینی


طرز تهیه بادمجون پلوی قزوینی

در این پست طرز تهیه یک غذای محلی به نام بادمجان پلو از توابع قزوین را آموزش می‌دهیم. همانطور که از اسم این غذا مشخص است این پلو از غذا‌های محلی شهر قزوین می‌باشد.

طرز تهیه بادمجون پلوی قزوینی

در این پست طرز تهیه یک غذای محلی به نام بادمجان پلو از توابع قزوین را آموزش می‌دهیم. همانطور که از اسم این غذا مشخص است این پلو از غذا‌های محلی شهر قزوین می‌باشد.

بادمجان پلو در ایران به دو روش قزوینی و شیرازی طبخ می‌شود و هر دو بسیار معروف می‌باشند. اگر شما نیز از طرفدار‌های بادمجان و غذا‌هایی که با بادمجان تهیه می‌شود هستید حتما از این غذا استقبال می‌کنید. به طور کلی غذا‌هایی که با بادمجان تهیه می‌شوند دارای طعمی دلپذیر و عالی می‌باشند. پلو بادمجان نیز از این امر مستثنی نمی‌باشد. در ایران پلو به صورت‌های متفاوتی تهیه می‌شود که هر کدام بسته به ذائقه‌ی افراد متفاوت است و همین امر باعث شده در هر منطقه‌ای پلو را به صورت دلخواه طبخ کنند.

از قدیم تا حال بادمجان به عنوان عنصر اصلی بیشتر غذا‌های ایرانی می‌باشد و دلیل این امر نیز طعم خوشمزه‌ی آن است و اینکه به راحتی با هر غذایی هماهنگ می‌شود. شما حتی می‌توانید از بادمجان به عنوان یک غذای کامل نیز استفاده کنید، ولی اگر در کنار آن از مواد دیگری استفاده کنید طعم آن بی نظیر می‌شود. در نتیجه در بیشتر غذا‌های ایرانی از بادمجان به عنوان یک عنصر جدانشدنی استفاده شده است. از بادمجان پلو می‌توانید به عنوان یک وعده‌ی غذایی ناهار و یا شام استفاده کنید.

اگر از بادمجان تازه استفاده می‌کنید می‌توانید از کلاهک آن نیز در غذا بهره ببرید. هر قسمت بادمجان دارای خاصیتی می‌باشد حتی پوست آن نیز قابل طبخ و خوردن است و می‌توانید برای زیبا کردن ظاهر غذا از بادمجان با پوست نیز استفاده کنید. از لحاظ طب سنتی بادمجان میوه‌ای پرخاصیت می‌باشد که می‌توان برای درمان سودای بدن استفاده کرد، در نتیجه این غذا در کنار طعم عالی و دلپذیر می‌تواند برای بدن بسیار سودمند باشد. پس دستور پخت بادمجان پلو قزوینی را از دست ندهید و با ما همراه باشید

مواد لازم:

برنج:یک کیلوگرم بادمجان حلقه شده:یک کیلوگرم پیاز سرخ شده:یک پیمانه گوشت چرخ کرده:۵۰۰ گرم گوجه فرنگی حلقه شده:۲ پیمانه یا ۵ عدد رب گوجه فرنگی:۲ قاشق غذاخوری روغن:نصف پیمانه نمک: به میزان لازم ادویه: به میزان لازم زردچوبه:به میزان لازم

طرز تهیه بادمجون پلوی قزوینی

مراحل پخت

۱. در ابتدا بادمجان‌ها را حاضر کنید و آن‌ها را تفت دهید.

۲. گوشت را به همراه پیاز داغ و گوجه فرنگی سرخ کنید.

۳. به گوشت سرخ شده رب گوجه فرنگی اضافه کنید.

۴. برنج را آبکش کنید (البته می‌توانید از روش کته هم استفاده کنید).

۵. برنج آبکش شده را به همراه بادمجان و موادی که تهیه کرده اید به صورت لایه لایه درون قابلمه بریزید.

۶. در آخر روی آن نصف لیوان مخلوط آب روغن بریزید و بگذارید تا برنج به خوبی دم بکشد.

۷. پس از یک ساعت غذای شما آماده است.

نکات:

برای اینکه بادمجان روغن زیادی به خود نگیرد از قبل به آن نمک بزنید تا آب آن دربیاید. از برنج ایرانی برای تهیه این غذا استفاده کنید تا طعم ایرانی بودن آن حفظ شود. منظور از ادویه هر آنچه که شما معمولا در غذای خود استفاده می کنید و موجب خوشمزه تر شدن غذایتان می شود ،می باشد. می توانید برای خوشرنگ شدن غذا از زعفران نیز استفاده کنید.

منبع :وب‌سایت غذالند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها