سفر به دل تاریخ با مجموعه «سرزمین طلایی»/ انتشار نخستین جلد مجموعه


سفر به دل تاریخ با مجموعه «سرزمین طلایی»/ انتشار نخستین جلد مجموعه

کتاب «گنجی از پنیر در تخت جمشید» اثر مزدک صالحی پامناری از سوی انتشارات ترنج مهر آیین راهی بازار نشر شد.

سفر به دل تاریخ با مجموعه «سرزمین طلایی»/ انتشار نخستین جلد مجموعه
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا)، قصه طریقی برای آموزش فرهنگ، تاریخ و ادبیات ملی به کودکان است. با داستان می‌‌‌توان کودکان این مرز و بوم را به سرزمین‌شان دلبسته کرد. اگر قصه با وقایع تاریخی تلفیق شود، این نتایج بیشتر می‌شود. مزدک صالحی پامناری در مجموعه «سرزمین طلایی» با چنین تکنیکی برای کوکان داستان‌‎نویسی کرده است.

این مجموعه 10 جلدی تلاش دارد با سفری خیالی کودکان را با تاریخ و فرهنگ ایران از دوره باستان تا زمان حال آشنا کند. شخصیت‌‎های خیالی این مجموعه تعدادی موش ماجراجویی هستند که تاریخ واقعی از زبان آنان روایت می‌شود. جلد اول این مجموعه، «گنجی از پنیر در تخت جمشید» نام دارد که خوانندگان کودک با تاریخ دوره هخامنشیان و مؤسس آن، کوروش، آشنا می‌شوند. موش‌‎های داستان در جست‌وجوی یافتن گنجی از پنیر که در دل تاریخ و در تخت جمشید جا مانده، سفری پرماجرا را آغاز می‌‎کنند.

کتاب «گنجی از پنیر در تخت جمشید» را انتشارات ترنج مهرآیین منتشر کرده و در نمایشگاه مجازی کتاب تهران (از 3 الی 10 بهمن) عرضه و قابل تهیه است.

کتاب «گنجی از پنیر در تخت جمشید» در 106 صفحه (50 صفحه رنگی) به‌بهای 65 هزار تومان از سوی انتشارات ترنج مهرآیین منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن