استاندار مرکزی: مبتلایان به امیکرون قرنطینه یک هفته‌ای را جدی بگیرند


استاندار مرکزی: مبتلایان به امیکرون قرنطینه یک هفته‌ای را جدی بگیرند

استاندار مرکزی گفت: بیماران مبتلا به امیکرون قرنطینه یک هفتگی را جدی بگیرند تا حداقل چرخه اداری استان باعث افزایش بیماری نشود.

دکتر فرزاد مخلص الائمه نهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اینکه سویه جدید کرونا وارد پیک ششم شده است، اظهار کرد: نظام مراقبت استان و پایش سویه های جدید باید تقویت شود.

وی با تاکید بر ضرورت پوشش بیشتر واکسیناسیون در استان، افزود: در تزریق دوز سوم به مرز ۳۰ درصد رسیده ایم و ۸۵ درصد جمعیت هدف نیز دوز دوم را دریافت کرده اند ولی باید پوشش واکسیناسیون بیشتر شود و از والدین دانش آموزان تقاضا داریم نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود مطلقا تعلل و سهل انگاری نداشته باشند.

استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت آگاهی بخشی ببیشتر جامعه، گفت: توجه به پرهیز از خطر شیوع این بیماری در استان کاهش یافته است در حالی که در سویه امیکرون، قرنطینه یک هفته ای همچنان الزام دارد.

وی بیان کرد: طبق اعلام و تصمیم ستاد ملی کرونا، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها مطرح نیست، اما با توجه به اختیارات، مدارس ابتدایی را دو شیفته می کنیم که تعدادی از دانش آموزان حضوری و تعدادی مجازی آموزش دریافت کنند، اما در این بین نباید در تزریق واکسن سهل انگاری صورت گیرد و دانش آموزان به محض داشتن علائم از حضور در مدرسه اجتناب کنند.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه تلاش داریم که ظرفیت خوابگاهی دانشجویان در اراک را توسعه ببخشیم، گفت: همه مردم نسبت به خطر تجمعات در مراکز صنفی و فرهنگی اشراف دارند، ولی با اینحال وضعیت مناسب نیست و لازم است که اتاق اصناف و سازمان تبلیغات نظارت جدی در این مورد داشته باشند در غیر این صورت برای تعطیلی این مجالس و مراکز تصمیم خواهیم داشت هرچند که تمایلی به تعطیلی نیست ولی ممکن است تصمیمات جدی تری در سطح کشور اتخاذ شود.

وی خواستار ارائه گزارشی از وضعیت دستگاه های فرسوده سی تی اسکن در بیمارستان های استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک شد تا در جهت بهسازی و تکمیل نیازها اقدام شود.

استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت سالمندی استان مرکزی، گفت: مسلما این قشر آسیب پذیر هستند و استان مرکزی جزو استان های سالمند است و باید واکسیناسیون این قشر به شکل جدی دنبال شود.

وی اضافه کرد: ذخایر دارویی استان مطلوب است، تخت های بستری هنوز پر نشده است و با کنترل شرایط می توان این پیک را با کمترین آسیب دنبال کرد.

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در گزارش ستاد ملی در یکی دو ماه گذشته دائما گفته شد که آمار ابتلا به امیکرون آسانسوری است، اظهار کرد: سه برابر شدن موارد ابتلا، ۲.۵ برابر شدن موارد بستری و ۵ برابر شدن موارد فوت نشان می دهد که وارد پیک ششم شده ایم و اگر یک روز تعلل کنیم خیانت کرده ایم.

وی با بیان اینکه جای سوال است که چطور یک مدیر نمی تواند واکسیناسیون کارمندان خود را بررسی کند، گفت: اپلیکیشن ماسک این امکان را فراهم کرده است که به راحتی وضعیت واکسیناسیون پرسنل را بررسی کرد.

اکرمی تصریح کرد: قطعا آمار بالای امروز نشان می دهد که در هفته آتی موارد بستری بسیار افزایش می یابد، دورکاری به شکل عمومی لغو شده است، اما دورکاری زنان باردار، مادران دارای کودک کمتر از ۶ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای ممکن است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان های بخش خصوصی و نظامی باید برای پذیرش بیماران آماده باشند، افزود: با توجه به نارنجی بودن اراک و ساوه، طبق پروتکل ها آموزش مدارس باید غیرحضوری باشند، رستوران ها نیز باید به شکل بیرون بر فعال باشند و یا ۲۰ تا ۳۰ درصد پذیرش داشته باشند، مسئولیت اماکن ورزشی و باشگاه ها با اداره کل ورزش و جوانان است و طبق گزارشات، این اماکن وضعیت مناسبی ندارند، شرایط رعایت پروتکل ها نیز در تالارها مطلوب نیست.

اکرمی با تاکید براینکه دلیجان باید مراقبت جدی در خصوص کرونا داشته باشند چراکه موارد فوتی و بستری آن به شدت بالا رفته است، گفت: در بازارها و پاساژها باید شرایطی فراهم شود تا مراجعه کننده حتما ماسک داشته باشند.

وی تاکید کرد: رانندگان حمل و نقل عمومی باید حتما دوز سوم واکسن را تزریق کرده باشند، افزود: اکثر رانندگان وانت بارها در اراک ماسک نمی زنند که با توجه به ارتباط زیاد با شهروندان باید حتما از ماسک استفاده کنند و همچنین در برگزاری کنسرت ها اداره کل ارشاد حتما پیش از صدور مجوز، از فرمانداران مشورت بگیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان