تعریف پنج پروژه کلیدی برای شبکه ملی اطلاعات


تعریف پنج پروژه کلیدی برای شبکه ملی اطلاعات

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از تعریف پنج پروژه‌ی کلیدی در راستای رسیدن به اهداف شبکه‌ی ملی اطلاعات خبر داد و اعلام کرد که برنامه‌های اقدام و زمان‌بندی این پروژه‌ها به‌زودی اعلام می‌شود.

امروز ۹ بهمن در اولین نشست خبری رئیس سازمان فناوری اطلاعات موضوعات مختلفی از ورود شرکت‌ها به بورس تا پیشرفت دولت الکترونیکی و پروژه شبکه ملی اطلاعات مطرح شد. یکی از سؤال‌هایی که محمد خوانساری به آن پاسخ داد پروژه‌ی پرحاشیه‌ی شبکه ملی اطلاعات بود.

محمد خوانساری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه میزان پیشرفت شبکه‌ی ملی اطلاعات در ۶ ماه اخیر در دولت جدید چگونه بوده و این سازمان کدام تکالیف را مطابق سند طرح کلان این پروژه اجرایی کرده، گفت:

مطابق با تکالیفی که در سند طرح کلان و معماری شبکه‌ی ملی اطلاعات توسط شورای عالی فضای مجازی مصوب شده، ۵۳ اقدام برای شبکه‌ی ملی اطلاعات باید اجرایی شود که ۳۷ اقدام برعهده‌ی وزارت ارتباطات بوده و از این تعداد هم ۱۶ یا ۱۷ اقدام از‌ جمله وظایف سازمان فناوری اطلاعات تعریف شده است.

بر‌ اساس توضیحات او برای تحقق این اقدامات پنج پروژه کلیدی تعریف‌شده که طبق تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات داشته‌اند، این پروژه‌ها را به این معاونت ارائه داده‌اند.

خوانساری تمام تلاش خود را می‌کند تا زمانی برای اجرای این طرح‌ها اعلام نکند و در این زمینه توضیح می‌دهد:

تلاشمان این است که با داشتن زمان‌بندی مشخصی، این پروژه‌های کلیدی را عملیاتی کنیم و منتظر اعلام معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات برای تأیید این پروژه‌ها هستیم.

به گفته‌ی او ممکن است حتی این پروژه‌ها نیازمند مصوبات تکمیلی از سوی شورای عالی فضای مجازی باشند، پس در ‌نهایت نیز بعد از تأیید این مراجع، زمان‌بندی و برنامه‌ی اقدام به‌زودی اعلام می‌شود.

راه اندازی سامانه‌ی خدمات شبکه‌ی ملی اطلاعات

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم اهداف کلان شبکه‌ی ملی اطلاعات را با برنامه‌ی منسجم و مشارکت همه ذی‌نفعان دنبال می‌کند، تأکید کرد که خدمات شبکه‌ی ملی اطلاعات با مشارکت فعالان بخش خصوصی ارائه خواهد شد و آن‌ها بستر توسعه‌ی خدمات این شبکه را فراهم می‌کنند.

او با تأکید بر اینکه در این راستا راه‌اندازی سامانه‌ی خدمات که در شبکه‌ی ملی اطلاعات بتواند خدمات مورد نظر را ارائه دهد، در دستور کار قرار دارد؛ گفت: «موضوع دولت الکترونیکی نیز از دیگر برنامه‌های مد نظر برای شبکه‌ی ملی اطلاعات است که در این راستا درگاه ملی خدمات را راه‌اندازی می‌کنیم تا با منسجم کردن خدمات دولت الکترونیکی، مردم با یک بار ورود به این درگاه، بتوانند از تمامی خدمات دولت بهره‌مند شوند.»

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه باید برای ارائه‌ی خدمات دولت الکترونیکی یک پنجره‌ی واحد مشخص داشته باشیم تا مردم از مراجعه به دستگاه‌های مختلف بی‌نیاز شوند، اعلام کرد به‌زودی مرکز تماس خدمات دولت الکترونیکی را راه‌اندازی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طالع بینی سال اژدها / خصوصیات متولدین سال اژدها + فیلم