قربانزاده: سهام پرسپولیس و استقلال پایان بهمن وارد بورس می‌شود


قربانزاده: سهام پرسپولیس و استقلال پایان بهمن وارد بورس می‌شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تا پایان بهمن وارد بورس می‌شود و ارزش برند هر یک از این دو باشگاه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا؛ «حسین قربان‌زاده» در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند، اظهار داشت: مهمترین مانع خصوصی‌سازی، نگرشی است که می‌خواهد دارایی دولت در دست دولت باقی بماند و متولیانی که اکنون این بنگاه‌ها را در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های تخصصی در اختیار دارند و معتقدند اگر این بنگاه ها در اختیار دولت باشد بهتر اداره می‌شود.

وی ادامه داد: این تفکر تا اصلاح نشود این چالش را داریم و بخصوص ما که در سازمان خصوصی‌سازی هستیم و به دنبال واگذاری بنگاه‌ها از دولت به بخش خصوصی هستیم. اگر این نگرش اصلاح شود و همه همراهی کنند بنگاه دولتی در مسیر واگذاری قرار می‌گیرد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: این نگرش در وزارت ورزش کمرنگ‌تر است و مشکل واگذاری پرسپولیس و استقلال متعدد است. این دو باشگاه برخلاف باشگاه‌های دیگر که دولت از طریق شرکت‌ها در آنها نقش دارد مستقیم در اختیار دولت هستند و از طریق وزارت ورزش اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آنها انتخاب می‌شود؛ بنابراین مشکل ای. اف. سی که مالکیت مشترک است همچنان باقی است و هم اینکه اساسا اداره این دو باشگاه دچار چالش است و نتیجه این روند، بدهی‌ها و تعهدات مالی باقی مانده می‌شود.

قربان‌زاده تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس و استقلال به سمت واگذاری معقول می‌روند حتی تا پایان بهمن درج نماد این دو باشگاه را در صورت همکاری باشگاه‌ها در ارائه صورت حساب‌های مالیاتی و بندهای حسابرسی شده مورد نیاز بورس، در بازار پایه فرابورس خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هر روز با نمایندگان دو باشگاه و سازمان بورس و وزارت ورزش و دست اندرکاران و پیشکسوت هایی که می‌توانند کمک کنند در این باره در سازمان خصوصی سازی جلسه داریم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در سال‌های گذشته، توضیح داد: افراد مختلفی درباره سهام دو باشگاه داعیه دارند و اینکه چقدر صحت دارد نیازمند ارزیابی است اما بخش بزرگی از سهام دو باشگاه در اختیار دولت است و برای این بخش باید تصمیم‌گیری شود. اولین کار درباره این دوباشگاه آن است که استقلال و پرسپولیس از تاریکخانه دولتی دربیایند و جلوی دید مردم در اتاق شیشه‌ای قرار گیرند.

قربان‌زاده گفت: همه مردم باید از جزییات این دوباشگاه خبر داشته باشند و هر شرکت به شرط افشای اطلاعات می‌تواند وارد بورس شود و این اتفاق تا پایان بهمن رخ می‌دهد. همچنین با مدلی که طراحی شده مجمع این دو باشگاه، بورس و سازمان خصوصی‌سازی تصویب می‌کند که این ۱۰ تا ۲۰ درصد فروش سهام، به باشگاه‌ها برسد و عملا این دوباشگاه هم شفاف می شوند و هم پول مشارکت مردم در افزایش سرمایه به باشگاه‌ها می‌رسد و سپس تغییر سهام‌داری دو باشگاه در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته وی، تا شهریور ۱۴۰۶ تغییر سهامداری این دوباشگاه را در دستور کار داریم و تا پایان بهمن نیز بخشی از سهام که ۱۰ تا ۲۰ درصد است وارد بورس می شود.

رییس سازمان خصوصی سازی یادآور شد: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در دو هفته اخیر ارزش‌گذاری انجام شده در ابتدای سال ۱۴۰۰ بروزرسانی شده و بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش برند هر یک از دو باشگاه است و تا هفته آتی ارزشگذاری را در هیات واگذاری تصویب و اعلام می‌کنیم.

قربان‌زاده گفت: کارشناس دادگستری دارایی های ثابت دوباشگاه را ارزشگذاری می کند و صورتحساب درآمد و بدهی ها را دارد و در کنار این اتفاق، ارزش برند را ارزیابی کرده و در نهایت رقم را اعلام می‌کنند. اکنون بدهی‌ها دقیق مشخص شده و کار حسابرس همین است. باشگاه باید از درآمد عملیاتی سود ببرد و سهامدار بداند سودآوری این باشگاه مستمر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن