4 مدرسه روستایی گنبد پس از گذشت یک دهه احداث برق ندارد


4 مدرسه روستایی گنبد پس از گذشت یک دهه احداث برق ندارد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: چهار مدرسه در مناطق روستایی این شهرستان مرزی با گذشت حدود یک دهه از احداث آنها هنوز فاقد انشعاب برق هستند.

کمال الدین نظرنژاد روز شنبه در نشست خبری خیرین مدرسه ساز این شهرستان و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدرسه شادکام روستای "آبادان تپه" و مدرسه شهید چشمک سازمان "میر فخرایی" به سبب نیاز به نصب تیر برق باگذشت هشت سال از ساخت هنوز انشعاب برق ندارند.

وی افزود: مدرسه "فروغ" سازمان رحیمی از توابع روستای "ایمر ملاساری" و مدرسه روستای "انورآباد" با گذشت هفت سال از ساخت تنها به سبب رعایت نکردن پنج سانتی‌متر حریم شبکه فشار قوی برق، از نعمت روشنایی محروم هستند.

نظرنژاد اضافه کرد: اداره برق گنبدکاووس برای واگذاری انشعاب برق به ۲ مدرسه نخست که نیاز به نصب تیر برق دارند، درخواست پرداخت هزینه ایجاد شبکه و در ۲ مدرسه دیگر نیز خواهان رعایت حریم می‌باشد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: مطابق قانون اداره برق باید شبکه و انشعاب برق را تا قبل از کنتور برای متقاضی فراهم کند.

وی تصریح کرد: اداره برق گنبدکاووس تخریب دیوار مدارس را خواستار شد که منطقی نیست.

نظرنژاد یادآور شد: از سال‌های گذشته تاکنون ۱۲ مدرسه روستایی گنبدکاووس به دلائل مختلف مشکل برق داشتند که با تلاش‌های انجام شده و همکاری اداره برق، از نعمت روشنایی بهره‌مند شدند.

وی از مسوولان اداره برق گنبدکاووس درخواست کرد تا مشکل برق چهار مدرسه اشاره شده را رفع کند.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۸۸ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا