امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های فهرست‌نشده در اپ‌استور اپل ازطریق لینک فراهم شد


امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های فهرست‌نشده در اپ‌استور اپل ازطریق لینک فراهم شد

اپل در وب‌سایت توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد که اپ‌استور اکنون از اپلیکیشن‌های فهرست‌نشده نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند فقط با یک پیوند به اپ مدنظر دسترسی داشته باشند.

توزیع اپلیکیشن‌های فهرست‌نشده در اپ‌استور به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌هایی را منتشر کنند که برای استفاده‌ی عمومی درنظر گرفته نشده‌اند. این نوع اپلیکیشن‌ها در هیچ‌یک از دسته‌بندی‌های اپ‌استور، نمودار توصیه‌ها، نتایج جست‌وجو یا فهرست‌ها نمایش داده نخواهد شد. علاوه‌براین، می‌توان ازطریق بخش Apple Business Manager یا Apple School Manager به این برنامه‌ها دسترسی داشت.

به‌گزارش اپل‌اینسایدر، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های مدنظرشان را بین تعداد محدودی از مخاطبان خود توزیع کنند که می‌تواند شامل کارمندان پاره‌وقت، شرکا، شرکت‌های وابسته به کسب‌وکار یا شرکت‌کنندگان در یک کنفراس باشد. علاوه‌براین، می‌توان اپلیکیشن‌ها را در دستگاه‌های متعلق به‌ کارمندانی توزیع کرد که ممکن است واجدشرایط پلتفرم MDM نباشند.

اپل اعلام کرده است برنامه‌هایی با هدف سازمان‌های خاص، رویداد‌های خاص یا مطالاعات تحقیقاتی یا برنامه‌هایی که به‌عنوان منابع کارمندان یا ابزار فروش استفاده می‌‌شوند، همگی ازجمله کاربردهای درخورتوجه برای توزیع برنامه‌های فهرست‌نشده در اپ‌استور محسوب می‌شوند.

این قابلیت درحال‌حاضر فقط با ثبت درخواست دردسترس است. توسعه‌دهندگان باید درخواستی برای دریافت پیوند به اپلیکیشن فهرست‌نشده در اپ‌استور ارائه دهند. اپل خاطرنشان کرد که برنامه‌های فهرست‌نشده باید برای انتشار آماده باشند و درنتیجه این شرکت هر اپلیکیشنی که در حالت آزمایشی باشد، رد خواهد کرد.

توسعه‌دهندگان می‌توانند پیوندهای توزیع فهرست‌نشده را برای اپلیکیشن‌های جدید و نیز اپلیکیشن‌های فعلی خود ایجاد کنند. اگر درخواست توسعه‌دهنده‌ تأیید شود، روش توزیع برنامه برای هر دو نسخه‌ی فعلی و آینده به «برنامه‌ی فهرست‌نشده» تغییر خواهد کرد. اگر اپلیکیشن مدنظر قبلاً در اپ‌استور منتشر شده باشد، فهرست اولیه‌ی آن بدون تغییر باقی خواهد ماند.

فعلاً روند بررسی این نوع برنامه و اینکه آیا این روند تغییر خواهد کرد یا خیر، هنوز مشخص نیست. اطلاعات بیشتر درباره‌ی توزیع اپلیکیشن‌های فهرست‌نشده در اپ‌استور و لینک ارسال درخواست برای دریافت پیوند مخصوص دسترسی به این نوع اپلیکیشن‌ها در وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل ارائه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...