رشد 100 درصدی طلاق در سرایان/ مشاوره دینی و خانوادگی افزایش یابد


رشد 100 درصدی طلاق در سرایان/ مشاوره دینی و خانوادگی افزایش یابد

فرمانده سپاه سرایان از رشد صد درصدی طلاق و کاهش 31 درصدی ازدواج به عنوان زنگ خطری در شهرستان یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سرایان، حجت الاسلام «غلامرضا مرتضوی نیا» امروز (۷ بهمن ) در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به مصوبات قبلی، احیای بحث مشاوره دینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید مشاوره دینی و خانوادگی در شهرستان گسترش و زمینه ورود افرادی آموزش دیده با هدف آموزش خانواده ها قبل از ارجاع پرونده ها به دادگستری مهیا شود.

امام جمعه سرایان در ادامه ضرورت برخورد با آسیب های مباحث کلامی شهرستان را متذکر شد و ترویج این مسایل را زیبنده شهرستان ندانست.

وی به برخورد یک رستوران با طلاب میهمان شهرستان در خصوص امر به معروف اشاره و خواستار تشکیل کارگروه ویژه این موضوع شد و اظهار کرد: باید محکم و باقوت در برابر این ناهنجاری ها ایستاد.

امام جمعه سرایان افزود: رستوران های ورودی شهر باید تزریق کننده فرهنگ عمومی حاکم بر شهر باشند.

«حسین خدادادی» فرمانده سپاه سرایان هم از رشد صد درصدی طلاق و کاهش ۳۱ درصدی ازدواج به عنوان زنگ خطر ی در شهرستان یاد کرد و گفت: این موضوعات به کار و تلاش بیشتر نیازمند است و مسایل فرهنگی نیازمند مشارکت، همکاری و تعامل همه دستگاه ها است.

مسئول دادگستری سرایان نیز در ادامه جلسه ریشه اکثر جرایم و آسیب های اجتماعی را رعایت نکردن عفت کلام و بی حرمتی‌ها دانست و از دستگاه های مسئول خواست تا تلاش بیشتری در خصوص این موضوع داشته باشند.

«مهدی سودمند» گفت: از ابتدای سال تا اول دی ماه ۲۰۷ پرونده اختلافات خانوادگی به دادگستری سرایان رسیدگی و مطرح شده است که بالغ بر ۷۶ مورد آن درخواست طلاق بوده است.

در ادامه سه نفر از مشاورین به بیان پیشنهادات و راهکارها عملی در مبارزه با آسیب های اجتماعی پرداختند و تهیه و تدوین منشور اخلاقی کسب یکی از مصوبات پایانی در این شورا بود و فعال شدن یک روزه مرکز مشاوره سرایان نیز نوید داده شد.

پایان پیام/577

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شمع سفره هفت سین | شمع سفره هفت سین 1403 که سفره هفت سینت رو میلیونی می کنه!