قوانین دولت در اجرا متفاوت است


قوانین دولت در اجرا متفاوت است

رییس هیات مدیره گروه کارخانجات چینی مقصود گفت: گروه گارخانجات چینی مقصود در سال 1372 تاسیس و اولین کارخانه‌ای بود که با روش استاتیک و خشک با تلاش بی وقفه غلامرضایی ایمانی بنیانگذار گروه تولید را آغاز کرد.

قوانین دولت در اجرا متفاوت است

به گزارش بورس نیوز، مهدی ایمانی، رییس هیات مدیره گروه کارخانجات چینی مقصود اظهار کرد: گروه گارخانجات چینی مقصود در سال ۱۳۷۲ تاسیس و اولین کارخانه‌ای بود که با روش استاتیک و خشک با تلاش بی وقفه غلامرضایی ایمانی بنیانگذار گروه تولید را آغاز کرد. این نوع تکنولوژی مختص به کشور آلمان بوده و هست و با مشارکت شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران، اتحادیه کارکنان دولت و بخش خصوصی شروع به فعالیت کرد.

بیشتر بخوانید: سود ۲۲ درصدی صندوق «آسمان سهند» در یکسال

وی مقصود گفت: بعد از اینکه چینی مقصود به ظرفیت حداکثری خود دست یافت مرحوم ایمانی تصمیم گرفتند در تولید تحول جدی ایجاد کنند. در آن زمان در صنعت چینی گروه مقصود تنها دو نوع محصول (گل گندمی و گل صورتی) تولید می‌کرد، بسته بندی‌ها بصورت ساده بود و تولید بصورت سنتی پیش می‌رفت و اولین تحولی که ایشان ایجاد کرد انتقال روش عکس برگردان به صنعت چینی ایران بود.

ایمانی بیان کرد: از آنجا بود که تحول بزرگی در صنعت چینی و سرامیک کشور به وجود آمد و در حال حاضر در شرکت گل نقش طوس بیش از ۲ میلیون طرح و نقش وجود دارد و امروز طوری شده است که کارشناس گروه ما بابت کاهش هزینه‌ها در بازار تهران و هر کجایی که مصرف کننده نیاز داشته باشد حضور پیدا می‌کند و آنچه را که مشتری خواسته دارد از طراحی، پیاده سازی، رنگ بندی سفارش گرفته و در نهایت پروسه تولید انجام می‌شود.

وی گفت: اگر با تغییر تکنولوژی، نظام بانکی نیز تغییرات در روش خود پیاده سازی می‌کرد و منابع را در اختیار بخش تولید می‌گذاشت، به جای سود غیر عملیاتی، سود عملیاتی به دست می‌آورد.

ایمانی اظهار داشت:با بالا بردن سطح اشتغال در کشور بدهی بانکی روز به روز افزایش پیدا می‌کرد و از طرفی سهامداران نقدینگی وارد شرکت نمی‌کردند باز با این شرایط ما مجبور به انجام طرح توسعه‌ای برای پوشش خطا‌های گذشته بودیم که دلیل آن گرفتن تسهیلات از بانک‌ها بود. با این وجود شرکت درسا تولید قاشق چنگال را تاسیس کردیم و شروع به تولید کرد.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۳ و قبل از از فوت مرحوم ایمانی، با توجه به مشکلات شرکت ایشان مجبور به اعلام ورشکستگی کردند با استفاده از مشاوران غیر حرفه‌ای این اعلام ورشکستگی ۳ سال تولید کشید و در طول این مدت ما توانستیم به بقای خود ادامه بدیم.

علت ورشکستگی مرحوم ایمانی بنیانگذار گروه چینی مقصود این بود که از پرداخت جرائم بانکی، جرائم دارایی و بیمه آزاد شود که با این حرکت دست دستگاه‌های های دولتی از سر شرکت کوتاه شود تا شرکت بتواند به بقای خود ادامه دهد.

ایمانی گفت: سرمایه چینی مقصود در سال ۱۳۷۲ نیم میلیارد تومان و سهم سهامدران دولتی ۶۵ درصد این مبلغ بود که در حال حاضر بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و سرمایه ثبتی ۲.۵ میلیارد تومان است.

مدیر عامل گروه کارخانجات چینی مقصود بیان داشت: با توجه به مشکلات فراوان، به صنعت شیشه ورود پیدا کردیم و تامین منابع لازم انجام شد. در حال حاضرصنعت شیشه و اوپال در اختیار کشور فرانسه است اگر ما در شرکت ۴ کوره داریم، ولی کشور فرانسه برای هر محصول ۱ کوره در نظر گرفته و در مجموعه ۸۰ کوره دارد و محصولات خود را به تمامی کشور‌ها صادر می‌کند.

ایمانی گفت: در حال حاضر ۱۲ میلیارد تومان از دیون کارگری، ۱۷۵ میلیارد تومان بدهی مالیاتی، ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولتی پرداخت شده و الباقی بدهی‌ها و اختلافات مالی ما با بانک تجارت می‌باشدو با تغییر استراتژی در ساختار فروش، بسته بندی، نگرش و رفتار و کنترل قیمت محصولات توانسه ایم سهم بازار خود را تثبیت کنیم.

ایمانی در پاسخ به خبرنگار رسانه بورس نیوز در خصوص انتظار شما از دولت چیست؟ گفت: از دولت انتظار داریم که به تعهدات خودش عمل کند و از تولید و تولید کننده فاصله بگیرد و قوانین را برای تولید تسهیل کند.
ایمانی اظهار داشت: گروه چینی مقصود ۱۱۵ میلیارد تومان مابتفاوت نرخ ارز پرداخت کرده که همین مبلغ اگردر جهت تولید هزینه می‌شد قطعا اتفاقات بزرگی برای این مجموعه رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه در کشور‌های دیگر وظیفه دولت ایجاد بستر‌ها و زیر ساخت‌های مناسب برای تولید است در صورتی که در کشور ما دولت همه وظایف و تعهدات خودش را روی دوش تولید کنننده می‌اندازد.

ایمانی بیان داشت: با توجه به اینکه بخش زیادی از مواد اولیه صنعت ما در دست دولت است و دولت جهت حمایت از این صنعت معادن اولیه را در اختیار تولید کننده قراردهد و ما قول می‌دهیم به جای آنکه پول مواد اولیه را که باید باز پرداخت کنیم به جای آن برای کشور ارز آوری داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه کشور ما بیش از ۴ دهه است که در حوزه‌های مختلف تحریم است و برای برون رفت کشور باید ظرفیت کشور‌های منطقه را شناسایی و صادرات را به این کشور‌ها انجام دهیم.

ایمانی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات صنعت این است که قوانین دولت در اجرا متفاوت است که همین مسئله باعث موانع بر سر راه تولید می‌شود.

مدیر عامل گروه کارخانجات چینی مقصود در پایان از حمایت‌های گروه توسعه ملی به عنوان سهامدارعمده تشکر کرد و گفت: اگر حمایت‌های گروه توسعه ملی بعنوان سهامدار نبود وراث که سهامدران اصلی گروه کارخانجات چینی مقصود هستند با وجود مشکلات متعدد، مخالف ادامه تولید بودند و قطعا کار تولید و اشتغال پرسنل با مشکل مواجه می‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...