108 هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد احداث یا بهسازی شده است


108 هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد احداث یا بهسازی شده است

قزوین–ایرنا–قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد امسال 108 هزار خدمت مسکن ارایه داده که 59 هزار مورد آن شامل ساخت مسکن و مابقی در حوزه بهسازی و مقاوم سازی بوده است.

به گزارش ایرنا، مصطفی خاکساری قهرودی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح ۵۰ واحد مسکونی مددجویی در شهرستان آبیک به خبرنگاران، گفت: برای سال های آینده با توجه به همراهی دولت در حوزه نهضت ساخت مسکن، احداث ۳۶۰ هزار واحد طی چهار سال آینده به کمیته امداد سپرده شده که ۲۴۰ هزار مورد آن در مناطق روستایی و محروم احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه توانمندی سازی مددجویان، اظهار داشت: اساس کار کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان است و تمامی خدمات آن در این راستا صورت می گیرد و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از جمله برنامه ریزی های مهم این نهاد به شمار می رود.

خاکساری قهرودی تصریح کرد: برای رسیدن مددجویان تحت پوشش به درآمد پایدار، این نهاد مشوق هایی را در نظر گرفته که از جمله آن تسهیلات و کمک های بلاعوض متناسب است.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان و صنعتگران در صورت به کارگیری مددجویان مشوق هایی دریافت می کنند، اضافه کرد: بخش خصوصی با توجه به ارایه مشوق های موجود مورد توجه کمیته امداد است تا از مددجویان که وفادار به کار خود هستند استفاده کند، آنچنانکه کارآفرینان از افرادی که تاکنون به کار گیری کرده است به شدت اظهار رضایت داشته اند.

وی در رابطه با مراکز نیکوکاری نیز گفت: یکی از برنامه های عملی و جدی ما استفاده از ظرفیت ها و کمک های کمی و کیفی مردم است چراکه آنان ظرفیت زیادی در جهت حل مشکلات نیازمندان و محرومان دارند.

خاکساری قهرودی تصریح کرد: مردم کمک های خود را تحت عنوان های زکات، انفال و انفاق به جامعه عرضه می کنند و ما تلاش داریم تا به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از بسترهای مناسب برای کمک به نیازمندان فعالیت مراکز نیکوکاری است که افراد مسوولیت شناس و علاقه مند در آنها سازماندهی شده تا در راستای رفع نیازهای افراد تحت پوشش کمک کنند.

به گفته وی در حال حاضر ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور راه اندازی شده که خوشبختانه کمک های زیادی را نیز در این زمینه برای افراد نیازمند جمع آوری کرده اند.

خاکساری قهرودی یادآور شد: در حال حاضر پنج میلیون نفر در کشور زیر پوشش این نهاد قرار دارند که متاسفانه به علت مسایل و مشکلات اقتصادی طی سال های گذشته به این تعداد اضافه شده و مسوولیت ما نیز در قبال آنها افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان